Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Laukan82
#1258494
Hittade en tråd men om MY08.
Där var det ett axplock av kort mm. Som skulle in/till.

Byter man till typ detta ställ som du länkar till, får man med upplyst växelindikator och belyst knopp eller ska det till något mera då.
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
#1258504
Är det inte spakstället från MY13 som är belyst?
Spakstället i länken är MY16, det har väl tryckta bokstäver utan belysning.
av Laukan82
#1258531
Är nog mer för ett diskretare ljus framför an "disco spak" bara det syns i hyggligt solljus för själva indikeringen.
Kollat en del videor om bytet och verkar ju galet smärtfritt. KUL!
Så ska bara få bilen. Först så blir det till att beställa. (eller beställer nog innan)

Andra tips att lyfta skönheten?

Försökt dra igenom denna tråd men ser inte någon prata om några direkta eller kända fel.
Finns det inga/har jag köpt "unbreakable"?

Annars nån som har koll på kända fel tråd?

Har en polare som har verkstad i söderförort till Stockholm, han har datorstrul så kommer byta tjänster.
Vore skitbra att ha koll på om typ känsliga styrelser, tillkomna stag och annat som man kan byta/uppgradera för en säkrare framtid eller är detta en "dont fix it IF its not boken" bil?

BMW är rena rama domino bilarna.
Får man punka eller har kass lufttryck en kort stund, ge dig fan på att någon givare går, sen mår synkroniseringen dåligt, då blir det strul i drivningen och det bränner hål i grenrör!? Så att ena turbon läcker, de måste lyfta motorn och efter det går styrväxeln eftersom det inte är tysk precision i hur motorn satts tillbaka av verkstan osv osv.. Nej, jag är inte bitter.
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 148
Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Har också givarbyte på gång, bes[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.