Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joakim740
#1364749
Va bra att 304:an inte är direktinsprutad, tror jag iallafall. Ja, insugskanaler fulla av sotbeläggning blir inte bra. Undrar om någon tillverkare har byggt bort den effekten. Finns ju eftermarknadslösningar på detta "oil catch can". Men då får man ju tömma den själv på oljan som kommer via vevhusventilationen. Undrar om en direktinsprutad motor med "oil catch can" monterad från början är en bra och långlivad motor, det får vi nog veta om några år:)
av Lövet
#1365429
Nexus skrev:Ser fin ut och lär säljas inom 3 dagar :-)
https://www.blocket.se/annons/skane/vol ... d/88546376
Bottenfärgsblå skinnklädsel kanske bromsar efterfrågan en smula dock ;-)
Användarvisningsbild
av Nexus
#1365451
Ja det var ett udda färgval men jag är lite mera imponerad av hemmagjorda badrumsgolvmattor :-D :-D :-D
av SWEDENMADED
#1365455
Lövet skrev: ons 19 feb 2020, 14:41
Nexus skrev:Ser fin ut och lär säljas inom 3 dagar :-)
https://www.blocket.se/annons/skane/vol ... d/88546376
Bottenfärgsblå skinnklädsel kanske bromsar efterfrågan en smula dock ;-)
Smaken är som baken men jag har samma och just den klädseln är det många som varit avis på. Noterar att att den är det håalde, mjuka följsamma skinnet i den annonserade också, vilket är avsevärt mycket behagligare än standardlädret.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1365456
Ja den är säkert trevlig lite svårt se på bild. Borde nästan vara en inscription med den klädseln?
jag går mera på mätarställning och utrustning. har insett att vill man ha exakt rätt färger utrustning mm så får man söka länge :angelo:
av SWEDENMADED
#1365474
Nexus skrev: ons 19 feb 2020, 14:33 Ser fin ut och lär säljas inom 3 dagar :-)
https://www.blocket.se/annons/skane/vol ... d/88546376
Måste säga att det var en ovanligt smakfull utrustningsspec på denna bil. Four-C och Premium Sound är t.ex två "måsten" och dessa lite ovanliga har jag nog aldrig sett på en och samma bil tidigare. Inte många kvar med den låga mätarställning kan tänkas
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1365476
Klädseln är tyvärr ingen fördel även om jag med uppskattar lite udda saker :) Alla ska ha svart för det då syns inte chokladglass som spills, och vem f-n käkar glass i bilen om man är rädd om den och dessutom enbart med chokladsmak. ;-) Men allt annat syns eftersom nära på all smuts är beige eller grå. Förra bilen hade beige inredning och nuvarande svart, även svart tak och det är snyggt med men efter två veckor var jag redan tvungen att dammsuga vilket inte "behövdes" mer än varannan månad eller så med beige klädsel ;-) Hehe ja nog om det, den klädseln är spännande men hade varit riktigt snygg i grafitgrå istället
av Lövet
#1365495
För egen del skulle nog alla färger i hela världen gå före gråblå i bilen. Röd, beige, svart, grå - alla går före.
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 148
Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor