Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1233625
Derank skrev:vad har drag med det hela att göra, själv har jag aldrig haft krok på mina nya bilar, men det är för att jag hatar att dra släp och husvagn.
Enda vettiga att ha ett drag till är cykelhållare. Mitt används några hundra mil om året åtminstone.
av mikebike
#1233630
SBergdahl skrev:
Derank skrev:vad har drag med det hela att göra, själv har jag aldrig haft krok på mina nya bilar, men det är för att jag hatar att dra släp och husvagn.
Enda vettiga att ha ett drag till är cykelhållare. Mitt används några hundra mil om året åtminstone.
Jag skulle aldrig hänga en bättre cykel på dragkroken. På förra bilen gjorde jag det bara för att spara pengar på Gotlandsfärjan.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1233646
Drag kan man sätta dit i efterhand. Det gjordes ju så även när bilen köptes ny. Drag måste man förstås ha, för annars är det väldigt svårt att få med sig släp och husvagnar.
Ljus inredning ska man ha. Det går ju att ha mörk päls i bagaget även om stolklädseln är ljus.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1233693
mikebike skrev:
SBergdahl skrev:
Derank skrev:vad har drag med det hela att göra, själv har jag aldrig haft krok på mina nya bilar, men det är för att jag hatar att dra släp och husvagn.
Enda vettiga att ha ett drag till är cykelhållare. Mitt används några hundra mil om året åtminstone.
Jag skulle aldrig hänga en bättre cykel på dragkroken. På förra bilen gjorde jag det bara för att spara pengar på Gotlandsfärjan.
Provat taket också, det var rätt kasst tyckte jag. Bilen blev trög att köra, drog massa soppa och så rann det kedjeolja på taket. Kör plattform bak nu. MTB:er blir skitiga ändå så lite vägdamm kvittar. Men är det bara vi två som åker är cyklarna inne i bilen i värmen - och så kan man köra så fort man vill på autobahn.

Men eh, ja, OnT igen: Drag är ju inget konstigt att eftermontera ihop med lastgaller som jag inte fattar varför alla kombis alltid har. Man kan ju försöka snacka sig till ett bra pris på det i samband med köp eller så. Båda kompletteringarna är ju kaffepengar i sammanhanget.
Senast redigerad av 1 SBergdahl, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1233711
Den där svarta var ju brutal :wink:

Annars håller jag med, kommer i första hand leta ljus inredning fortsättningsvis, känns trevligt och fräscht. Det samt automatlåda är det bästa köp jag gjort. Jag vill hävda att ljus klädsel blir skitigare är lite av en myt, smuts med mera syns mindre än med svart. Undantagsvis är väl om man sätter sig med nya jeans eller sådant, det kan nog färga av sig lite. Allt grus syns ju direkt på en svart matta samt damm, hår och allt på övriga inredningen som dras in ;) Visst gillar jag att städa bilen men vill ju inte att det ska synas innan det blir av
av Schmoyoho
#1233844
OT men har du kromlister runt fläktutblåsen? Har aldrig sett det förut, är det något eftermonterat eller något påhitt på senare årsmodeller?
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 148

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...