Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SWEDENMADED
#1335523
Motsvarande typ 5k i hårdvara så 45 kvar att skruva för ;-) Givetvis kan man få en ny växellåda eller annat godis med riktig tur, men det får man isåfall även sannolikt hjälp med i samma nivå via sin försäkring. Risken är dock stor att man själv får punga ut i vilket fall när bilen börjat rulla lite mil, och då kan en full historik och 50k i handen va ett alternativ, tycker jag iaf
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1335572
mikebike skrev:Handlarens garanti är väl egentligen en försäkring...
De kan kalla vad de vill men läs gärna här https://www.hallakonsument.se/tips-for- ... lhandlare/
av Lövet
#1335634
Det är helt rätt att det är en försäkring, med eller utan självrisk, då enbart biltillverkaren kan ge garanti. Den praktiska betydelsen är att de kan styra villkoren mycket hårdare. KKL kan förstås aldrig tas bort men den omfattar långt ifrån allt.
av SWEDENMADED
#1336699
Frågan kanske får bra svar på diverse forum där de som kör på bana, bygger om bilar etc håller till. Någon som har inlogg på dylika också kanske kan hämta in erfarenheter där och förmedla här? t5rwdclub m.m. Själv nyttjar jag inte min bil så att jag behöver krama ur dessa extra Hk men alltid intressant att känna till bilars ev svaga punkter
av Fujo
#1337032
@SWEDENMADED: Då vi knappast får se fler Volvo personbilar med motor av T6-kaliber vore det väl bra om de vi har lever ett gott och långt liv? Att en bättre IC utöver att spara motorn också ger lite mer effekt ser jag mest som en trevlig bonus.
av SWEDENMADED
#1337045
Instämmer till fullo
av SWEDENMADED
#1347093
Går i bilbytartankar så en intressekoll här:
XC70 T6-13 aut 16k mil varav 12k salfritt och direkt efter det inlämnad på rostskyddsbehandling. Alla transoljor bytta vid 12k. Rostfritt sportavgas från kattarna, orginal bifogas. LED-bar på rejäl Qpaxfäste. Såld ny med följande spec:
Inscription pkt med ventilerat softläder, stolskyla (unik turkosblå/mörkblå färgkombo)
Herrgårds pkt 2
Hi-Tech pkt
Caspian blå metallic 498
Panelinlägg Classic Wood
Trä/läderratt
Parkeringsvärmare m. tidur (brännare)
Elstolar med minne förare
Four-C aktivt chassi
SoV hjul orginalfälg
Stänkskydd bak
Fast drag
Elmotorvärmare, kupeuttag inkl. batteriladdning
P-kamera bak
Yttre design pkt Caspian blue
Polestar uppgradering
Xenonkonverterade helljus
Bara att fråga om någon specifik utrustning om oklart.
Bilen har i princip enbart gått på landsväg i glesbygd.

Säljer givetvis hellre till Volvokännare här så dra ett meddelande om sugen.
av Fredrikjohan
#1353434
Nu finns det en xc70 t6 hos Netbil i Malmö. Gått nästan 19000 o dem begär 175 500. Bra deal eller inte ?

// En nöjd ägare till v70 t6 -12
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 148
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]