Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
#1013594
De syftar på VEA-motorn tror jag. Här rätt optimering för TS bil: http://www.polestar.com/se/product/v70- ... atic-2011/

/Fredrik
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1013596
Nu har jag bokat tid för Polestar optimering på måndag.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1013598
the_dolph skrev:Nu har jag bokat tid för Polestar optimering på måndag.
Du kommer inte ångra dig!
Användarvisningsbild
av Its1more
#1013913
OssianF skrev:
Its1more skrev:De syftar på VEA-motorn tror jag. Här rätt optimering för TS bil: http://www.polestar.com/se/product/v70- ... atic-2011/

/Fredrik
Hur vet du att detta trim är av den nya generationen?
Det har jag aldrig påstått. Det talades om en ny gen trim, men vad jag har läst gäller de bara nya VEA-motorerna. TS har en rak 6:a av "gamla" generationen, dock den senaste av den modellen.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1013989
Längtar tills måndag. En annan bil jag hade tidigare hade liknande effekt. Det var dock en bil på 2900 kg och 5.7liter v8 på 345. Den gick skapligt trots tyngden.
Användarvisningsbild
av Its1more
#1013994
Va rädd om dubben bara... :D
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1014057
Får gasa på mer när snön lagt sig, sen är det bara att avvakta tills sommarsulorna åker på igen.
av OssianF
#1014132
Its1more skrev:
OssianF skrev:
Its1more skrev:De syftar på VEA-motorn tror jag. Här rätt optimering för TS bil: http://www.polestar.com/se/product/v70- ... atic-2011/

/Fredrik
Hur vet du att detta trim är av den nya generationen?
Det har jag aldrig påstått. Det talades om en ny gen trim, men vad jag har läst gäller de bara nya VEA-motorerna. TS har en rak 6:a av "gamla" generationen, dock den senaste av den modellen.

/Fredrik
Jag har aldrig påstått att du påstått något. Vill bara veta hur man vet att man får trim av den nya generationen. Har f.ö. inte fått svar på min fråga till Polestar ännu.
Användarvisningsbild
av Its1more
#1014154
Det finns en ny generation trim som t.ex. håller växlarna på automatlådor vid kurvtagning, snabbare växlingar osv. Dessa optimeringar finns så vitt jag vet bara till vissa VEA-motorer. Övriga motorfamiljer får de trim som funnits innan VEA-optimeringarna. Det kommer alltså inte några nya generationens trim till de gamla generationernas motser (4:or, 5:or och 6:or). Såhär står det ju på Polestars hemsida:
"I den nya generationen Polestar Performance-optimering för Drive-E-motorer får du en helt ny körupplevelse i din Volvo."
Jag tror inte det finns två olika trim till samma drivlina. Jag tror heller inte att de utvecklar, förfinar och förbättrar trim till motorer som är 4-5 år gamla. De får helt enkelt leva med de som finns.

/Fredrik
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 148

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]