Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Laukan82
#1269161
Mitt Volvo T6 äventyr slutar idag.
Säljer tillbaka den till firman och blir nog till att ta en nyare BMW 5serie eller någon 2011 framåt med 3l radsexa.
Trist faktiskt, gillade T6an men de fick inte stil på den och sa till sist att de inte hittar några fel medan två externa verkstäder säger att slutväxeln är nere för räkning.

Har ni någon bil ni vill bli av med i vettigt skick så hör av er. ;)
av Schmoyoho
#1269207
Jag trodde att du skulle få bakaxeln utbytt av säljaren, eller missförstod jag dig? Stå på dig och få den lagad, de kommer ju ändå behöva laga den för att kunna sälja den igen. Lika bra att du behåller den, drivlinan är i övrigt väldigt solid (motorerna krånglar inte, automatlådan håller om man håller efter med oljebyten var 10k mil ungefär, vinkelväxel och haldex brukar sällan bråka heller, bakaxlarna går sällan men får du den fixad är du ju "safe" framöver)
av Laukan82
#1269247
De skulle byta den, men sen svängde dem i fråga och sa att det är inget fel på den. Jag drog på mig ett ryggskott nån dag sedan så bara ledsna på allt och bad dem köpa tillbaka. Så papper klara och jag är redo för nästa projekt, t6 eller inte.

Ska vara mera noga vid nästa val, så synd att jag inte tog mig tiden att flyga ned till Skåne där de sålde en som verkade vara välskött samtidigt som min låg ute och med fullutr. Samma mil och samma pris.
Jaja, next time...
Användarvisningsbild
av StefanN
#1270656
Nu finns det bilder på importen, ser riktigt snygg ut invändigt med kombon ljust och svart.
IMG_3401.JPG
IMG_3401.JPG (94.91 KiB) Visad 667 gånger
av UnleashFusion
#1270658
StefanN skrev: lör 22 sep 2018, 14:20 Nu finns det bilder på importen, ser riktigt snygg ut invändigt med kombon ljust och svart.
Instämmer, såg riktigt snyggt ut, vilken bil pratar vi om just nu?
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 148
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]