Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fredrikjohan
#1312234
Har ju som känt ovan en d4a 14. Den gav dem 170 i inbyte för. Men man kanske inte får förvänta sig mer? Talade för övrigt med tidigare ägare som fick 240 för den. Ska bilförsäljarn göra vinst på både min o den bilen då???
av agh39
#1312250
Jag köpte min v60 på Mellinger bil i Västerås.
Min inbytesbil, en v70 -11 bjöd Upplands motor i Hammarby Sjöstad 95k för, jag fick 115k för bilen i Västerås.
av SWEDENMADED
#1312253
Ja visst gör dom det och känns som rätt vanliga vinster. Inbytespris hos en handlare är alltid på en usel nivå. När man hittat sin pärla o står där med en annan bil som måste bort först ser dom sin chans. Ska du våga försöka hinna sälja din först? Mycket mindre engagerade och ansvarstagande kategori av säljare är nog svårt att finna, skulle va bostadsmäklare då. Att tala med föregående ägare är enda sättet att få info om bilen för handlarna är medvetet helt ovetande om beg bilars historik. Tråkigt men krasst bäst ekonomi är alltid "spara först, handla sen och byt aldrig in hos handlare utan sälj privat" Nu är som sagt T6:or sällsynta, så åter igen "bara" att slå till vid fint exemplar
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1312266
Fredrikjohan skrev: tor 18 apr 2019, 16:06 Finns 1 t6a -14 xc70 hos mellinger Västerås nu. Ville bytta mot min d4a men skulle få ge aldeless för mycket imellan 😪
Frågan är varför man kladdar på ett flertal R-design märken på bilen?
Baklucka, mittkonsol, ratt... Ser inte klokt ut , vad är R-design med en XC70? :-/

Jag fick för övrigt ca 20000 mer hos Upplands Motor, än vad andra erbjöd, när jag bytte bil senast. Fanns inget att tveka på.
av agh39
#1312360
[/quote]
Jag fick för övrigt ca 20000 mer hos Upplands Motor, än vad andra erbjöd, när jag bytte bil senast. Fanns inget att tveka på.
[/quote]

Konstigt att det skiljer så. När jag var intresserad av en v60 t6 på Upplands Motor i Hammarby och åkte dit för en provtur sa försäljaren, - Sakta i backarna, det går inte bara att komma hit och provköra, bilen blir ju skitig och vi måste komma överens om ditt inbyte först, vad har du för bil?. Då nämnde jag vad jag hade och fick ett skambud och gick därifrån, har inte satt min fot där mer, tidigare servade jag bilen där också.. Sen provkörde jag hos Bilia, Segeltorp och de var jättetrevliga tillika Mellinger där jag sedan köpte min bil av och fick 20000 mer för min gamla.
av SWEDENMADED
#1312597
Synd att man inte kan se varje bils fullständiga spec via chassinumret på nätet likt BMW. Kika i det årets försäljningsmaterial så kanske du hittar hur man ser skillnad. Annars är det att be om specen från den handlare som sålde den ny
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 148

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]