Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fredrikjohan
#1306273
Har prövat t6 i både v60 och xc60 men gillade inte riktigt komforten när jag jämförde med min xc70 14. Det var dock inget som helst fel på kraften i bilarna emot min d4:a :)
av SWEDENMADED
#1306281
Gillar du V60:s vägegenskaper vid inspirerande körning, SAMT XC:s sävliga och sköna gung på grusvägar med potthål, ska du sätta upp ett av tillvalen i din kravspec när du spanar och det är det aktiva chassit "Four-C". I läge "Comfort" sväljer bilen ojämnheter fint men i "Advanced" känns den säkrare på slingriga, snabba vägavsnitt, Autobahn etc även att det aldrig blir en bil för banracing. Parkeringsbrännaren med tidur och Four-C och norrlandskörd utan salt va mina krav och jag hittade den till sist. En D4 har bara en fördel som jag ser det och det är om man hänger på husvagn på kroken ofta för då skiljer det enormt i bränslekost. Till vardags skiljer det inte anmärkningsvärt sett till hur mycket trevligare maskin T6:an är.
av Fredrikjohan
#1306475
Det där med det sköna gunget är precis vad jag gillar. Såg att det finns en v60 summum t6 nu i västerås där jag bor. Vad man kan se på bilderna ser det ut som den har det där chassit eller är det några andra knappar vid växelspaken?
Någon som har god kunskap och vet om xc70ns däck passar på v60 chassit? Har 17" 235/55. Sommar 18" 225/45.
av UnleashFusion
#1306477
går och går men XC70 har helt annan dimension jämte V60n's däckdimensioner på respektive fälg-tums"). du får fel rullomkrets och ibland ser det även fult ut
av SWEDENMADED
#1306480
Den såldes snabbt för jag ser då inte den du nämner! På Blocket och Bytbil finns nu bara en V60 T6 med 6:a, i Göteborg men den ser ju inte dum ut om man gillar V60 (jag tycker den är för trång)
Nej dom hjulen ska du nog hellre avyttra för det blir inte optimalt
av UnleashFusion
#1306485
Fredrikjohan skrev: tor 21 mar 2019, 19:29 Sök på Wayke. sortera på v60 t6 under 200k, år2010-2015.
Well, det är ju liksom summum(helskinnet såg ganska bra ut)+ driver support och dragkrok och inga fler utrustningar/paket som jag kan se.

Priset skulle jag säga att det går att pruta någorlunda; känns lite väl dyr med knappt några paket som finns med? fanns inte klimatpaket heller om det nu det du behöver
av Fredrikjohan
#1306490
Får väl sitta lugn i båten ett tag till o gott vänta på att något roligare dyker upp. Hade ju suttit fint med ett exemplar av v/xc 13-15 med t6. typ 1.5 månader sen någon kom upp på wayke/blocket. Är ju inte jätte sugen på o importera från usa då de kostar multum.....
av SWEDENMADED
#1306510
Det där med vilken utrustning begade bilar hos handlare har får man tyvärr ta med en rejäl nypa salt, speciellt om det inte är en Volvohandlare. De verkar helt enkelt inte ta sig tid att kolla upp denna info så noga. Finns inget ställe på nätet där man kan se en specifik Volvos utrustningsspec från fabrik, likt som man kan för t.ex BMW va?
Är det Four-Cknapparna framför växelspaken så har bägge bilarna som kommer upp vid sökning på Wayke det:) Den svarta har akustikrutor vilket är skönt.
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 148

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]