Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lars82
#1326045
Hade laminerat glas, ventilerade stolar och subwoofer i min förra v70 t6. Det var helt underbart :)

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av drbrain
#1326049
Its1more skrev:Nytt trevligt objekt till salu. Passerat stora 12000-milaservicen med tändstift om det gått via plan.

Trevlig utrustningslista. Vet inte om den har VoC eller bensinvärmare, men det kan man ju fråga. Hade jag inte haft min XC70 hade jag gärna köpt den här. Milen stör mig inte då det måste varit ”långa” mil.

https://www.blocket.se/vi/86163903.htm

/Fredrik
Någon som försöker tjäna en hacka?
Den låg ute i maj förra året för 189.000:- och 12.000mil enligt https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/FOG117

Dvs prutläge om någon är intresserad! 8-)
Användarvisningsbild
av Its1more
#1326065
Bilpriser.se värderar till runt 160’-165’, så 200’ är kanske lite i högsta laget. Min XC70 T6 Polestar MY13 med likvärdig utrustning som bara gått ca 5600 mil värderas till ca 205’...
Användarvisningsbild
av MartinS
#1326066
bilpriser är helt kass på att värdera lite ovanliga motoralternativ och bilar som är rejält utrustade. Utöver det gäller ju värderingen "bruksskick", vilket kanske inte alltid är fallet för besökarna i detta forum.
av Lars82
#1326067
Köpte min my11 v70 t6 med 8000 mil på mätaren. Sålde den 1 år senare och 1200 mil till för 20000 över det jag köpte den för. Gäller bara att hitta rätt köpare och sköta om bilen :)



Skickat från min D6503 via Tapatalk

av SWEDENMADED
#1326109
Ja marknadspriserna på T6or är spretiga aå svårt att sätta enligt statistik då det är så få tillverkade, Autouncles värderingstjänst som är en av de bättre, listar tex inga V70 eller XC70 T6. Man får snegla lite på annonserade priserna på de Europeiska annonssajter där bilar ligger lågt i pris, och värdera att slippa krångla med import. Att en sån här bil kan stiga i pris är inte så konstigt om de fått nya däck, transoljorna bytta (ingår ej i ordinarie service!) uppfräschad från eftersatt lackvård etc etc. När jag kollade runt va alla billiga exemplar slitna och eftersatta i underhållet och de dyra istället vad det verkade riktigt pedantskötta, men det krävs så klart såväl ett snack med tidigare brukare och besök för att få klarhet i. 285hk:s versionen är törstigare och lite tam sägs det.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1326126
285hk med polestar (315hk) är allt annat än tam. Jag har den motorn i min XC60, som för övrigt är till salu. Det sägs att den är cirka 1dl törstigare per mil än 304/329hk versionen vilket kan va rimligt.
av Fujo
#1333020
Hittade till sist en V70 T6:a jag ville ha: 2012:a, 7000 mil, mörkgrå. Har nu på några veckor kört 400 mil med Polestar-optimering någon gång mitt i.
Lite seg vid start från stillastående jämfört med chippad 2.5 T men när den väl får upp ångan är den fin, bra klipp vid omkörningar i högre hastigheter.
Den större vikten märks, svänger in lite slappt, inget jag vill gasa med på smala krokvägar, inte ännu i alla fall. Också lite fladdrig när man släpper gasen ifrån 220-230, har därför inte testat toppfarten.
Men mycket trevlig långfärdsbil!
Användarvisningsbild
av Its1more
#1333030
Mm, den där är trevlig. Förvånad att den är kvar. Bra spec och Four-C gör en enorm skillnad när det går undan. Min XC70 i Advanced går att pressa ordentligt i kurvor. Eftersom jag har hastighetsberoende servo så ställer jag den i hårdaste motstånd och då blir det riktigt trevligt och inte alls svajig eller fladdrig.
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 148
Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]