Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1367917
Är ju mest bilhandlare på kvd så det är väl inget märkvärdigt med det. De vill nog tjäna på sina affärer.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Nexus
#1367946
Absolut men det är ju bra tipsa varandra om någon här inne är intresserad av en bil på blocket. Finns ju en del prutmån om de lagt på 50k :-D
Användarvisningsbild
av Nexus
#1375305
verkar vara såld ....Det ja funderar på är om det var samma bil som nyligen låg på blocket och prissänktes många gånger av privatperson
av skaris
#1375688
SWEDENMADED skrev: lör 29 jun 2019, 22:34 Simons rostfria sportavgassystem monterat pga irriterande skrammel ifrån nån av ljuddämparnas innehåll, samt väldigt tamt avgasljud. Enastående passform och prisvärt! Obetydlig skillnad i ljud vid montage av delarna bakom axeln. Trevligt "prestandaljud" när främre delen inkluderades, dock en viss basresonans inuti bilen mellan 85-120km/tim så inget för den som inte vill höra motorn.
Skulle vilja att min T6a lät lite mer än den gör.
Undrar just om Simons ersättningsrör för den främre ljuddämparen passar om man behåller resten av originalsystemet...?
av SWEDENMADED
#1375693
skaris skrev: tis 21 apr 2020, 13:08
SWEDENMADED skrev: lör 29 jun 2019, 22:34 Simons rostfria sportavgassystem monterat pga irriterande skrammel ifrån nån av ljuddämparnas innehåll, samt väldigt tamt avgasljud. Enastående passform och prisvärt! Obetydlig skillnad i ljud vid montage av delarna bakom axeln. Trevligt "prestandaljud" när främre delen inkluderades, dock en viss basresonans inuti bilen mellan 85-120km/tim så inget för den som inte vill höra motorn.
Skulle vilja att min T6a lät lite mer än den gör.
Undrar just om Simons ersättningsrör för den främre ljuddämparen passar om man behåller resten av originalsystemet...?
Inte rakt av då dragningen skiljer någon centimeter mitt under bilen, samt skarvning sker på annat ställe. Dock inga konstigheter om du är lite händig med svetsen. Du ska inte fundera över att ersätta främre om du bara vill ha lite mer ljud, samt att du riskerar att bränna sönder de bakre orginalen när det blir fritt blås med hög temp. Köp deras bakre istället, blir trevligt ljud och många kg lättare bil. Jag återmonterade orginal främre dämpare och jag är rätt tålig mot buller.
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 148

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]