Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1533567
Bilderna fungerar ju och så, men det kunde ha varit lite bättre kvalitet på dom. Speciellt när det är så "sällsynt" bil.
av Doomis
#1533569
Briander skrev:Tokigt fin! Synd att fotona inte håller samma kvalitet, hur kan man tycka att det ok att lägga ut så dåliga bilder.
Den där var faktiskt väldigt dålig i skick om man tittar på miltalet. Jag är skeptisk till att den där gått "bara" 2800 mil" Känns som mätaren har varit urkopplad i 10.000 mil. Hur kan en drivknutsdamask se ut så där efter 2800mil? Växellådan och styrstaget det ut att ha gått 1000 varv runt jorden redan. Förarstolen förvånansvärt sliten, Plus att man måste byta stötfångare bak. Njaaa...Nått står inte rätt till med den bilen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1533581
Mätarställningen ser ut att vara korrekt, gräver man vidare så ser bilens enda ägare ut att ha varit en äldre herre.
Jag får dessvärre ingen träff på det exakta för-, mellan-, och efternamnet och på adressen är ingen längre skriven.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1533591
fjohan82 skrev: fre 10 mar 2023, 10:07 Mätarställningen ser ut att vara korrekt, gräver man vidare så ser bilens enda ägare ut att ha varit en äldre herre.
Jag får dessvärre ingen träff på det exakta för-, mellan-, och efternamnet och på adressen är ingen längre skriven.
Dödsbo antagligen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1533592
MarcusJ skrev: fre 10 mar 2023, 11:47
fjohan82 skrev: fre 10 mar 2023, 10:07 Mätarställningen ser ut att vara korrekt, gräver man vidare så ser bilens enda ägare ut att ha varit en äldre herre.
Jag får dessvärre ingen träff på det exakta för-, mellan-, och efternamnet och på adressen är ingen längre skriven.
Dödsbo antagligen.
Ja, det ser ut att stämma.
Jag hittade en dödsannons med samma för- och efternamn samt födelseår som är kopplad till bostadsorten.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1533609
Hur är ratten sliten? Deras text tror jag syftar på att emblemet ramlat av, men det gjorde de ofta på dessa årsmodeller och ersattes oftast vid önskemål. Resten är sådant det lätt blir när en äldre kör, inga stora saker men det blir lite små saker här och där kanske. Sätet ser antagligen ut så på sidan för att ägaren kasat sig och kanske tagit sin tid på sig att ta sig ur.

Med de konsekventa mil den besiktigats vid samt att den rullade lite mer i början stämmer nog med att ägaren och dennes ålder köpte bilen ny vid sin pension och sedan kört allt mindre och tyvärr 11 år senare gått bort. Ser inga problem, möjligen damasken men bilen förefaller ha stått ute då inget garage syns till kåken så den kanske torkat och spruckit?
av UnleashFusion
#1533611
Precis ,håller med dom flesta ovan. Bilen är trotsallt 11år+, kollar man baksätet ser det som nytt, även passagerarsäten är som ny. Förarsidan är nog pga. som Micce beskrev, utöver det exteriöra skador/skavanker och damasken(som kostar några tusen att fixa) är det en trevlig bil till nästa ägare samt inte behöver oroa sig för motorn eller växellådan. Har i princip det mesta tillval för det årsmodell (dock inte med inscriptions); ej H&K ljudanläggning och antagligen några fler men Four-C som inte många har är ju ett plus. Kan även se att det var Dynamic-sport stolar.
av Lövet
#1533625
denrullar skrev:Den är utlagd på Blocket för 196', https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /107453448 , kan det vara reservationspriset för auktionen, eller?
Det är förväntat slutpris. Reservationspriset ligger något lägre. Min gissning - 165k typ.
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 148

Har haft det irriterande problemet i min nya XC60 […]

Bränsletrycksproblem? B230

Ska testa direkt efter jobbet! Tack Kan btrn g&oum[…]

Elpriset

https://www.tn.se/naringsliv/37058/oljekraftverket[…]