Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
#1015419
Så du har hämtat ut den nu?
Användarvisningsbild
av palmqvist
#1015473
the_dolph skrev:Passade på att kolla in v60 t6 polestar under tiden. Rätt snygg men dyr. Undrar vad det är för sportsystem på den, stod enbart polestar.
Är riktigt skönt ljud i den motorn :)
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1015481
De fixade mjukvaran under tiden jag väntade. Ska försöka få in en provtur med v60 polestarbilen. Riktigt nöjd med prestandaökningen i min. Körde en sväng innan jobbet för att testa. Vad är det för skillnad på hårdvaran i motorn på min modell och den med 350?
Användarvisningsbild
av Its1more
#1015485
the_dolph skrev:De fixade mjukvaran under tiden jag väntade. Ska försöka få in en provtur med v60 polestarbilen. Riktigt nöjd med prestandaökningen i min. Körde en sväng innan jobbet för att testa. Vad är det för skillnad på hårdvaran i motorn på min modell och den med 350?
Vänta tills du får på sommarhjulen:-)

Den stora skillnaden tror jag är turbon som är större.
"Under huven sitter Volvos sexcylindriga T6-turbomaskin som anpassats med bland annat ny twinscroll-turbo från Borg Warner och laddluftkylare som totalt ger en uteffekt på 350 hästkrafter vid 5 700 r/min och 500 newtonmeter från 2 800 r/min."

/Fredrik
av mikebike
#1015548
the_dolph skrev:Passade på att kolla in v60 t6 polestar under tiden. Rätt snygg men dyr. Undrar vad det är för sportsystem på den, stod enbart polestar.
Det är Ferrita, men inte samma som Ferrita säljer själva.
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1015554
Undrar om det finns något bra bolt on system som ger liknande ljud som polestars egna. längtar tills sommarsulorna åker på igen.
av mikebike
#1015587
the_dolph skrev:Undrar om det finns något bra bolt on system som ger liknande ljud som polestars egna. längtar tills sommarsulorna åker på igen.
Till min bil står valet mellan Simons för 6300:- och Ferritas för 7995:-
Jag hade Ferrita på min gamla V70N och förutom vissa monteringsproblem (som Ferrita löste) funkade det bra med lagom ljudnivå.
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1015736
Hör av dig vad det blir för märke samt gärna något ljudklipp.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 148

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen