Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1015770
XC90_Executive skrev:Kpax har ett system som låter ganska likt som S/V60 Polestar.
Av "familjeskäl" får det inte låta för mycket. :wink:
av mikebike
#1015774
XC90_Executive skrev:Köp ett system av Heico då där man kan välja med en knapp när det ska låta :wink:
Mmm, kopplad via sportläget (och en switch på gaspedalen?)
Då låter det inte lika mycket när frugan kör.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1015775
mikebike skrev:Mmm, kopplad via sportläget.
Det är ju så det fungerar på polestar versionen, rätt kul...
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1015787
Hur låter det i kupen på polestarvarianten av v60? Den med 350hk? Vore kul att provköra.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1015827
Det låter rätt maffigt. När man är van att köra T6 och hoppar in i en Polestar och trycker på start blir man riktigt förvånad, den låter riktigt rå, till skillnad mot den vanliga som knappt hörs.

Jag tror dock att min fru t.ex. skulle störa sig lite på ljudet på polestaren, även utan att ha petat i S-läget så spjället i bakre burken öppnas.
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1015834
Har lyssnat på lite ljudklipp och håller med att det blir för mkt ljud för familjen. Låter simons mindre? Hade bsr optiflow på en äldre s40 förut och det lät bra.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1015845
Simons känns lite mer Opel Manta från 1977 än Volvo V70 T6 från idag....
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1015850
Vad kommer du att köra med? Tänkte på att du har familj
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1015851
XC90_Executive skrev:Köp ett system av Heico då där man kan välja med en knapp när det ska låta :wink:
Precis som på VW, där man man också välja i mjukvaran om bilen ska uppfylla certifieringen eller ej. :mrgreen:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 148

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]