Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Orbb
#997226
Schmoyoho skrev:Vad är det för ljud du har? Samma som mig?

Samt expansionsventilen du sa någon föreslog skulle bytas, fick du något ungefärligt pris på det bytet?
Försöke lyssna på ditt ljudklipp och det låter snarlikt lika, tror ditt ljud är högre än mitt. Svårt att höra exat. Det jag vet är att det låter mest inne i kupen och att det är grymt irreterande!

Glömde nog skriva det sist men jag försökte ju få nån rätsida på den där expansionsventilen när jag var på verkstan i fredags. Meken erkännde att dom hade haft nån slags kampanj på nån ventil. Jag frågade givetvis om min bil ingick i den kampanjen och om det var åtgärdat i så fall. Meken satt sig och letade i datan ett bra tag och fipplade mellan olika sidor men hittade inte den kampanjen. Jag försökte förklara för han att jag ville veta hur det låg till, jag struntar i om kampanjen gått ut och om volvo inte vill ta på sig att byta den, vill bara veta om den ingick och om det har blivit gjort för att ett eventuellt utesluta en felkälla, han hittade inte i alla fall.
Frågade aldrig vad den ventilen skulle kosta att byta faktiskt. Fick pris på byta av den där slangen. Det var det enda han kunde komma på att det kunda vara fel på. Ska fundera vidare vad det kan vara, tror jag har två ljud.
av Orbb
#997466
Nämnde i ett tidigare inlägg att det fanns ett litet glapp i hjulet till remspännaren. Meken påstog att det var helt normalt.
Stämmer det han sa, ska det verkligen finnas ett glapp i det lagret?
Användarvisningsbild
av Christian912
#1456934
Har samma ljud på min -11 2.0f bytte ac kompressorn samt expansionsventilen + spolning av hela ac systemet samt bytt multirem spännare och löphjul. Ljudet försvann något men det hörs fortfarande vid ca 1500-2500 rum.. kostnad på ca 14000kr och trots det inte ljudlös :-/
av VolvoJull3
#1456989
Jag böt ac-kompressor för 10 månader sedan pga missljud, volvo handlaren tog på sig det på garantin. Tror den nya var tyst i 2 månader sedan började den låta likadant som den förgående.

V70 2015 awd.

Böt nyligen multirem och spännare i samband med service, remmen hade flertalet sprickor och jack i gummit, kändes skönt att byta den även fast den hade 1000 mil kvar om man ska följa service schemat från Vida.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1459371
Uppfyller bilen kraven så bör dom ju göra den, som att bilen är från USA t.ex. Åtminstone enligt den där filen.
Åtgärden lär ju finnas världen över dock kan tyckas, så lättast är nog att fråga din närmaste Volvo-verkstad.
av 60volvo
#1459628
@Steffe3,
Steffe3 skrev:Uppfyller bilen kraven så bör dom ju göra den, som att bilen är från USA t.ex. Åtminstone enligt den där filen.
Åtgärden lär ju finnas världen över dock kan tyckas, så lättast är nog att fråga din närmaste Volvo-verkstad.
Ringde glad i hågen till Lokala Vovlo. Hänvisade till Tj... Efter lite knapprande så sa han att, om jag vill ha de bytt så kostar de 5200 kr. Kändes lite magstarkt då de inte är någon garanti att ljudet försvinner.

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]