Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vild3bill
#990456
Ah nice! :)

Köpte bilen förra veckan i torsdags så jag har inte läst på gällande garantier osv.

Hur länge är nybilsgarantin? för det är väl den som gäller? Bilen togs i bruk 2013-06-13

mvh
Mattias
av s6025t
#990457
Nybilsgarantin gäller 2år din bil är äldre tyvärr o konsumentköplagen gäller bara om man är 1:a ägaren den gäller 3år men det är mycket möjligt Volvo tar det på goodwill har du köpt bilen hos bilhandlare kan de ha extra begagnat garanti på bilen också
av vild3bill
#990458
Köpte den på Bilbolaget och de är Volvo-återförsäljare.

Ska ta ett snack med dem idag efter jobbet ..

Fick 2år selected 3-stjärning försäkring när jag köpte bilen. Vet inte om den täcker detta ..

Dem borde ha märkt detta vid sin egen besiktning av bilen innan försäljning, känns som det iaf.

Återkommer efter jag har pratat med dem.
av vild3bill
#990714
Detta fick jag till svar av säljaren som jag köpte bilen av:

Vi tittar på lyktorna efter semester och är det fabrikationsfel så skall Volvo ta det på garanti.
Jag måste få chansen att se på dem närmare om de läcker. Jag är inte själv proffs på detta
men vi kikar på detta - lämpligen så hörs vi när jag är tillbaka den 17-18 augusti så bokar
vi en tid ihop Du och jag.

Så jag hoppas på att det är nått kännt fel så det går på garantin.

Kan man annars åberopa goodwill? Va har ni för tips
Användarvisningsbild
av svergie2
#990774
vild3bill skrev:Detta fick jag till svar av säljaren som jag köpte bilen av:

Vi tittar på lyktorna efter semester och är det fabrikationsfel så skall Volvo ta det på garanti.
Jag måste få chansen att se på dem närmare om de läcker. Jag är inte själv proffs på detta
men vi kikar på detta - lämpligen så hörs vi när jag är tillbaka den 17-18 augusti så bokar
vi en tid ihop Du och jag.

Så jag hoppas på att det är nått kännt fel så det går på garantin.

Kan man annars åberopa goodwill? Va har ni för tips
Du kan inte åberopa goodwill (kräva), det är något som är helt frivilligt från Volvos sida :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#990778
De nya my14 bakljusen är Made in China ;)
Användarvisningsbild
av börne
#990806
svergie2 skrev:
vild3bill skrev:Kan man annars åberopa goodwill? Va har ni för tips
Du kan inte åberopa goodwill (kräva), det är något som är helt frivilligt från Volvos sida :)
Just därför det heter goodwill då det beror på Volvos välvilja att hjälpa dig fast dom inte behöver.
av Droopy
#990875
så där ser det ut på mina ochså på det kromade,jag hade dok mer vatten än fukt i lyktorna, en MY12, har bytt 2gg, samma sak fortfarande, nu bryr jag mig inte lämngre, det torkar på något dygn som regel. Har set detta på flertalet andra V70II ochså av varierande årsmodell.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]