Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
#956565
De tre årens gratis VOC-abonnemang löper snart ut. Detta har nu bilen vänligt börjat påtala genom ett meddelande i färddatorn varje gång jag kör bilen. Jag har inte för avsikt att förnya abonnemanget. Kommer bilen att sluta tjata om detta eller kommer den att fortsätta? Kan jag ta bort meddelandet permanent på något sätt?
Användarvisningsbild
av bem
#956595
Den kan väl knappast varna sen när abonnemanget gått ut?
Fast då kanske meddelandet blir "Skall du inte förlänga VOC abonnemanget?"
Skämt å sido, lite intelligens borde det vara i meddelandena så sannolikt försvinner det när abonnemanget gått ut.
Fast helt säker kan man aldrig vara (exempelvis kom meddelande i displayen på min V70 MY14 för nån vecka sen
att det var dags för servic fastän jag hade varit inne på service för 2 mån sen och servicetiden nollställdes då
- fick in till servicetekniker som nollställde servicetiden igen fast den stod korrekt när han kolla).

Varning om att Volvo On Call -abonnemanget snart går ut
Om din Volvo är av modellår 2011 eller senare, kommer du att uppmärksammas på att ditt abonnemang är på väg att löpa ut och att du måste förnya detta.
Du meddelas 45 dagar innan abonnemanget går ut, med ett meddelande på din Volvos display som berättar att ditt Volvo On Call -abonnemang är på väg att löpa ut.

Avstängt Volvo On Call -abonnemang
När abonnemangstiden har gått ut får du ett meddelande på bilens display med texten ’On Call Avstängd’ (endast bilar av årsmodell 2011 eller senare). Meddelandet försvinner när abonnemanget aktiveras igen.

http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 5168896f0f

/Bo

/Bo
#956599
Tack för länken, den borde jag kanske ha kunnat leta upp själv.

Hoppas att jag tolkar det fel - att jag får dras med meddelandet "VOC avstängt" så länge jag inte hostar upp den där dryga tusenlappen. I så fall blir jag irriterad. Jag har ju en bensinare utan värmare så jag använder knappt tjänsterna alls ändå.
Senast redigerad av 1 Sleeper, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
#956604
Jag tänkte också på det du skrev - får man då dras med meddelandet att VOC är avstängt?
Inte kan det väl vara så korkat?
/Bo
#956610
bem skrev:Jag tänkte också på det du skrev - får man då dras med meddelandet att VOC är avstängt?
Inte kan det väl vara så korkat?
/Bo
Det måste väl verkstan kunna programmera bort?
#956658
Det kommer ett meddelande VARJE gång du startar On Call avstängt.....


Går INTE att programmera bort av verkstaden Volvo vill att det skall vara på detta sätt

Tro mej jag har sökt igenom vida efter ev program finner inget

Men om tillräckligt många vänder sej till Volvos support( inte din återförsäljare) och påtalar denna tankevurpa
så får man väl hoppas att någon tar sitt förnuft till fånga om fixar till en lösning


//Gooose
#956676
Låter jättestörigt. Mitt ab går snart ut också (bilen uttagen maj 2012). Upp till 5-6 års ålder har väl många ingång VOC men när bilen är 10 år få. Som service på märkesverkstad. Varför reta upp kunderna på det här sättet? Det är ju inte så att bilen inte funkar utan ab aktiverat. Dessutom funkar ju SOS-funktionen ändå... jag har ingen värmare så ser ingen direkt poäng med att förlänga ab..../PH
#956691
De tre första åren av Volvo On Call-abonnemanget är gratis för dig som köpt en ny Volvo med fabrikstillvalet Volvo On Call.
Abonnemangsförlängningar kan sedan köpas enligt dessa ungefärliga priser:
1 år: 1375 kr
Två år: 2538 kr
Observera att SOS-tjänsterna fortsätter att fungera även om abonnemanget ej förnyas!
Notera även att exakt vad som ingår i Volvo On Call-abonnemanget varierar för olika årsmodeller då tjänsterna utvecklats i takt med att tekniken gått framåt:
- Modellår 2012 och nyare: Tjänster via call center (SOS, vägassistans, stöldnotifiering, fjärrupplåsning) samt Volvo On Call-appen med flera olika funktioner (värmarstart, körjournal, lokalisering med mera)
- Modellår 2011: Tjänster via call center (SOS, vägassistans, stöldnotifiering, fjärrupplåsning) samt SMS-start av värmare.
- Modellår 2010 och tidigare: Tjänster via call center (SOS, vägassistans, stöldnotifiering, fjärrupplåsning)
#956707
Suck, så man får leva med det. Å ena sidan är jag en sån som skulle kunna slänga ut de där 1300 kronorna enbart för att slippa iritationsmomentet med meddelandet. Å andra sidan blir jag provocerad av att få VOC nedtryckt i halsen på det här sättet och får lust att byta bil.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]