Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hanzon
#953349
Tänkte höra om det är några fler på forumet som har liknande fel på dörrhandtag,
Handtaget fastnar enligt bild, har varit inne på garantiåtgärd för en månad sedan, nu är felet tillbaka. Inte minus grader, bilen står i garage.
Får boka tid hos ÅF igen..
Bilagor
image.jpg
image.jpg (1.75 MiB) Visad 1509 gånger
av perjak
#953355
Det händer då och då. Speciellt när bilen är smutsig eller det är kallt och frostigt.
Jag har tänkt försöka smörja lite men det har inte blivit av.
Användarvisningsbild
av Jahaja
#953356
Samma för mig, bara på förardörren dock (vad jag märkt).
Användarvisningsbild
av bem
#953431
Hanzon,
Är detta problemet på din MY14?

Har allt funderat själv på det där med dörrhandtagen om de kommer fastna i utdraget läge nån gång för det känns ibland som det är nätt och jämt handtaget fäller in sig igen. Jag har en MY14.
Men bra då vet vi vad botemedlet är, siliconspray.

/Bo
av ChristerN
#953441
svedan skrev:Siliconspray så håller den 1000 mil
Håller ett par månader för mig efter silikonspray-behandling. Funderar på att försöka få dit lite silikon-fett istället.
Fast i ärlighetens namn så har mina nästan aldrig fastnat, bara varit ovilliga att falla tillbaka in i normalläget så jag har fått en vana av att dutta till dem varje gång jag öppnat dörren, oavsett som de är nysmörjda eller inte.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#953472
bem skrev:Hanzon,
Är detta problemet på din MY14?

Har allt funderat själv på det där med dörrhandtagen om de kommer fastna i utdraget läge nån gång för det känns ibland som det är nätt och jämt handtaget fäller in sig igen. Jag har en MY14.
Men bra då vet vi vad botemedlet är, siliconspray.

/Bo
Hej Bo,

Det stämmer, det gäller min M14 som inte ens är ett år gammal. Lite usel kvalité enligt min uppfattning på en bil som kostade mer än halv miljonen.
Senast redigerad av 2 Hanzon, redigerad totalt 0 gång.
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]