Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perssa
#952345
Hej!
Har en volvo v70 årsmodell 2012 .
Problemet är att bagageluckan inte går att låsa upp , alla andra dörrar öppnas men inte bagageluckan, finns det något sätt att öppna bilen innefrån?
Någon som känner igen detta felet? Vad göra ?
av Raad
#953060
Tittade lite i vida om låset till baklucka. För att komma åt mekanismen som består av lås och låsmotor måste man demontera klädseln på bakluckan. för att demontera klädsel fodras att luckan är öppen.Möjligtvis kan man leta fram kablarna som styr låsmotor och spänningsätta dem för att tvinga fram öppning, eller försöka haka av överkant av klädseln för att på så sätt komma åt låsmotor.
Användarvisningsbild
av bem
#953116
Det är lite dumt vid närmare eftertanke att det inte går att öppna backluckan inifrån manuellt, då tänker jag på säkerhet. Vi krock eller låt säga man skulle hamna i vatten vid en avåkning och man av en eller annan anledning bara har bakluckan som sista utväg - då sitter man där. Litet sidospår. Nu hoppas jag nån vet en lösningen åt dig så du får upp bakluckan på nåt vis.

/Bo
av perssa
#953119
Ja lite dumt är det som du säger , måste väll finnas en slags nödöppnare.
Hoppas någon vet här , annars blir det säkert dyrt att gå till volvo med detta .
Har haft Toyota i 10år , å så köpte man en volvo för en månad sen .... Börjar bra.
Användarvisningsbild
av apersson850
#953368
Nä, nödöppnare finns inte. Men någon hade lyckats bända upp tillräckligt av klädseln för att komma åt och öppna ändå. Annars är det rätt att skruvarna som ska bort sitter på kanten, den kanten man inte kan komma åt när luckan är stängd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]