Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#969529
Har lite problem med min handbroms att den tar lite svagt, besiktningen hade synpunkt på det. Bör det räcka att byta belägg eller kan motorerna va dåliga med? Dom funkar ju men det är lite dålig verkan.
Användarvisningsbild
av apersson850
#969561
Om motorerna inte orkar dra åt måste det ju rimligen gå rätt trögt att flytta på beläggen. Hur lång tid har gått sen du senast hade av oken bak och gjorde rent/smorde beläggens anliggningsytor mot okhållarna?
av oldtimersmc
#969688
Motorn är stark som tusan (en liten domkraft) så tar det dåligt så borde även bakbromsen vara påverkad i viss mån, Så gör som apersson skriver bort med skiten gör rent och smörj med måtta.
Användarvisningsbild
av apersson850
#969749
Jag menar inte smörja beläggen, bara anliggningsytorna mot okhållare och ok.
Lyfter man på oken, gör rent och smörjer lite varje gång man ändå har hjulen av, alltså två gånger om året, behövs det aldrig.
av Heho
#1464155
Jag hade samma fel på min V90. Visade sig vara ett kabelbrott. När min mekaniker ringde Volvo efter reservdelar och samtidigt passade på och fråga hur f*n det kan bli ett kabelbrott på en sådan ny bil sa killen i luren att ”det förvånar mig inte”. Är det så att Volvos kvalitet är så dålig? Det är ju ingen billig bil direkt.

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-)

Såg på protokollet att du också […]

Brainys V60

Tack :-D