Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#992223
Var ju från en V60-13 med full R-design tjofräs jag tog mitt belysta paket så den skall passa rakt av då jag fattat att det var samma spak på V60 -12 som på V70II.
Jobbet med att fixa belysta knoppen återstår sen och ev elektronik för V40 knoppen.
#992236
robinlimmared skrev:Vill med ha ! Satan så snyggt. Har en v60 2012 . Som jag fattat det så passar spaken rakt av då eller ? Eller om jag köper denna: https://www.bildelsbasen.se/?index=defa ... d=28279881 , så är det bara byta rakt av ?
Om du köper den du länkade är min gissning att du kommer få göra samma resa som jag, dvs köpa både belyst spak och elektronikkort :)
#992331
Nu vart man lite sugen på att byta,men kretskortet behövs bara bytas om man väljer den belysta knoppen?
Kan man avstå det så är ju bara bytet till V60 spakstället ett stort lyft för liten slant.

Edit:Men nog fan måste väl den vanliga väljaren i V60 ha belysningen på P-N osv?
Undrar om man lär byta kretskortet även om man inte har tänkt att ta V40 knoppen.
#992379
Uninium skrev: Edit:Men nog fan måste väl den vanliga väljaren i V60 ha belysningen på P-N osv?
Undrar om man lär byta kretskortet även om man inte har tänkt att ta V40 knoppen.
Det är bara 2013 som knoppen är belyst. Från 2014 kom det nya mätarhuset med växelindikatorn uppe i mätarhuset istället för på spaken. Därför är den inte belyst från 2014 och upp.
#992421
mattish skrev:
Uninium skrev: Edit:Men nog fan måste väl den vanliga väljaren i V60 ha belysningen på P-N osv?
Undrar om man lär byta kretskortet även om man inte har tänkt att ta V40 knoppen.
Det är bara 2013 som knoppen är belyst. Från 2014 kom det nya mätarhuset med växelindikatorn uppe i mätarhuset istället för på spaken. Därför är den inte belyst från 2014 och upp.
Ja just ja,då får man fundera på att lägga till lite pengar eller om man är snål och kör på som det blir. Men det är ju bra snyggt med den belysta. Hmmmmm
#992427
Uninium: Var det du som skrev till mig på Garaget?

Mitt svar gällde att bokstäverna nog är svagt belysta på min knopp, men som du ser är MY13-knoppen lite annorlunda med att knoppen är belyst med vilket växelläge man har i, samt att ovansidan är i genomskinlig plast.
Eftersom jag hittade komplett, ny MY14-enhet på JB för typ 5-600:- (precis en sån som robinlimmared länkar till) köpte jag en sådan och satte i min bil. Hatar om de knakar och gnisslar när man rör på växelväljaren så ville inte ha en beggad som kunde ha såna tendenser, och tyckte inte det var värt att lägga till den stora merkostnaden på ca 2000:- för ombyggnadskit till MY13-utseendet.

Bara uppgradering från MY12-MY14 gjorde väldigt mycket för lyxkänslan!

MVH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 26
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Har du certifikat så vet jag att Volmat s&au[…]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]