Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mooos73
#1321991
Nya centrallås problem. Låser inte upp varken fram eller bakdörr på vänster sida med fjärrnyckeln. Dock funkar det klockrent om man använder dörrlåsknappen som sitter på panelen i vänsterdörren. Fick öppna med nyckel både i morse och i eftermiddag när jag skulle från jobbet. Låste når jag kom hem och provade låsa upp igen och då funkade det....... Blir så trött......
av borstarmicke
#1322021
Häromdan gick det plötsligt inte att låsa bilen efter en tur till affären. (V70 2010 med ca 13500mil)
Bytte fjärr då jag tänkte att 9.5 år e ändå bra livslängd på ett fjärrbatteri, men funkade inte med den andra heller...

åkte en stund senare på ett annat ärende o då gick det att låsa bilen utanför affären...

Igår låste inte vänster bakdörr upp sig, låste o låste upp upprepade ggr o till sist funkade det... gremlins i bilen... :(
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1322024
borstarmicke skrev:Häromdan gick det plötsligt inte att låsa bilen efter en tur till affären. (V70 2010 med ca 13500mil)
Bytte fjärr då jag tänkte att 9.5 år e ändå bra livslängd på ett fjärrbatteri, men funkade inte med den andra heller...

åkte en stund senare på ett annat ärende o då gick det att låsa bilen utanför affären...

Igår låste inte vänster bakdörr upp sig, låste o låste upp upprepade ggr o till sist funkade det... gremlins i bilen... :(
Eller mer troligt, defekt låskista. Inte helt ovanligt tyvärr.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1322717
Mitt var visserligen mer svar på borstarmickes inlägg (därav citatet). Ibland fungerar det om man försöker flera gånger när den kärvar.
Användarvisningsbild
av VolvoAB
#1322776
problemet är att låsen blir dränkta av vatten som rinner ner via fönstret, fans Inga skydd mot fukt, tyvärr är det bara att byta lås och montera det nya skyddet som har tillkommit
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1322777
VolvoAB skrev:problemet är att låsen blir dränkta av vatten som rinner ner via fönstret, fans Inga skydd mot fukt, tyvärr är det bara att byta lås och montera det nya skyddet som har tillkommit
Nån mer info om det skyddet? Har inte hört om det, men det skadar ju inte att kolla upp :)
Användarvisningsbild
av VolvoAB
#1322781
kåpan jag hittar finns bara till lås med keyless, men det kanske går ändå, bilden är på framdörren
kåpa.PNG
Add description
kåpa.PNG (27.64 KiB) Visad 727 gånger
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1322961
-262 verkar ha utgått, och det finns bara till framdörrar vad jag kan se. Men det kan ju vara värt att försöka leta upp ändå kanske.

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]