Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#931969
Hej,
Har lite strul med min dieselvärmare på min V70 och undrar om Webastos diagnosverktyg fungerar till den?

Värmaren ska vara en Webasto Thermo Top V och har den bara W-bus så bör det ju inte vara några problem.

Anledningen till att jag frågar är att jag har för mig att jag läste någonstans någon gång att det var något gjort med volvovärmaren så att inte Webastoverktygen skulle passa.
Finns det någon som har info om det går eller ej?
#932036
Kan inte bekräfta att Thermotest är användbart men har läst om folk som velat testa den på Webasto men att de menar på att den är omprogrammerad till "volvospråk".
Ja det är en Webasto Thermo Top V. Har varit i kontakt med Webastocenter och dom kan ta fram delar men inte felsöka då Volvo kodat om styrenehten till "Volvospråk". Och Volvo ÅF verkar ju inte riktigt veta hur man gör. Verkar vara en jävla soppa det här med Volvos värmare:(.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... spr%C3%A5k

Däremot kan jag bekräfta att den går testköra i VIDA, man kan köra vattenpumpen, luftfläkten, bränslepumpen samt hela värmaren och se diverse värden under tiden.
Bild

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]