Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1104494
Tack för guiden!!
Jag köpte brembos belägg och där fick man även med nya skruvar. :)

MEN!!! I min iver så lossade jag på kontakten till ABS-givaren och kopplade i 12V där så nu är antagligen den givaren kass då den varnar på att det är fel på ABS-antisladd-systemet... :( Är den givaren bytbar själv?
#1104658
Om givaren är induktiv består den väl av en spole som lätt bränns av om du lägger på 12 v över den.

Spolen brukar bara ha någon ohms motstånd, så srömrusningn blir rejäl
#1104782
VolvoB20 skrev:Om givaren är induktiv består den väl av en spole som lätt bränns av om du lägger på 12 v över den.

Spolen brukar bara ha någon ohms motstånd, så srömrusningn blir rejäl
Jag är rädd för det.. :( såg inte någon gnista men det behövs nog inte så stor ström kanske.. Om vi utgår från att givaren är bränd, är den svår att byta?
#1104935
Takker for denne tråden, Har just byttet bremseklossene nå etter 11900 mil på min 2011. PASS PÅ sjekk dine bremsebelegg BAK, har alltid holdt øye med klossene framme - de har jo alltid hatt mest slitasje. Min bil hadde 3 mm igjen på klossene framme, men den indre klossen på HB hadde under 1 mm igjen!!!!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]