Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petke
#918288
Jag fick med Valder 7,5x17 fälgar på min XC70 och efter en månad nu så börjar jag tycka att de ser tråkiga ut.
Det är inte så många snygga fälgar att välja på till XC70 tycker jag, men XC60 har några snygga. Hittade t.ex. en uppsättning begagnade Fenrir 7,5x19 till XC60 för 9500:-. Byter jag däck på dem så borde jag komma billigare undan än ett par nya Erakir 8x19 för 21500:- till XC70.

Men frågan är om de passar? De finns ju inte att välja till XC70, trots att många andra fälgar finns till båda bilarna.
Användarvisningsbild
av xerent
#918296
Japp, de passar. Dock är det andra däckdimensioner, så du måste byta däck (235/45/19). Egentligen är det 8x19 och inte 7,5x19 som ingår i typgodkännandet, så en övernitisk besiktnings/länsman kan eventuellt anmärka. Men det lär ju aldrig hända, med så många som monterar piratfälgar med annat ET på fälgarna.

Men den rekommenderade däckbredden är ju 235 på 7,5x18 och 235 på 8x19, så det borde ju passa med 235 på 7,5x19 också kan man ju tycka. Själv har jag funderat på V40:ns Alecto 7,5x19, dom är snygga :D

Kolla Blocket förresten, ligger en uppsättning Erakir ute för bara 9000 kr i Sandviken... Edit: Låg ute, för jag norpade dom hehe
Senast redigerad av 1 xerent, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Alucinor
#918378
Fenrir skulle nog sitta riktigt fint på en XC70 med sin stilrena design. Det är nog vid 19" gränsen går för vad som skulle vara snyggt också, innan man får alldels för låg profil på en XC (smaksak iofs).

Tusan också... Nu blev jag själv sugen på en uppsättning Fenrir. Man blir nog ganska unik. Har aldrig sett en XC70 med Fenrir, och har googlat bra länge nu utan att ens hitta en bild på en XC70 med Fenrir.
Användarvisningsbild
av xerent
#918389
Alucinor skrev:Har aldrig sett en XC70 med Fenrir, och har googlat bra länge nu utan att ens hitta en bild på en XC70 med Fenrir.
Varsågod, som på beställning 1 st Oyster grå XC70 med Fenrir-fälgar. Rätt snyggt faktiskt.

Bild

Edit: Såg att du hade svarta fönsterlister och inga tonade rutor, så här får du en sådan bild också.

Bild
Användarvisningsbild
av Alucinor
#918615
xerent skrev:
Alucinor skrev:Har aldrig sett en XC70 med Fenrir, och har googlat bra länge nu utan att ens hitta en bild på en XC70 med Fenrir.
Varsågod, som på beställning 1 st Oyster grå XC70 med Fenrir-fälgar. Rätt snyggt faktiskt.

Bild

Edit: Såg att du hade svarta fönsterlister och inga tonade rutor, så här får du en sådan bild också.

Bild
Hur fixar du dessa bilder!? :shock: :-)-)
Jag har fabrikstonat, så det blev en blandning mellan de två bilarna :)
Riktigt snyggt iaf med Fenrir på XC70...
#932419
xerent skrev:
Alucinor skrev:Hur fixar du dessa bilder!? :shock: :-)-)
Photoshop :mrgreen:
Grymt! :D

Kan du fixa en bild med Erakir Glossy Black på Oystergrå med vinge, tonade rutor och svarta lister?
Vore otroligt vänligt av dig. Väldigt nyfiken på se om svarta fälgar passar...
#933241
Alucinor skrev:Kan du fixa en bild med Erakir Glossy Black på Oystergrå med vinge, tonade rutor och svarta lister?
Vore otroligt vänligt av dig. Väldigt nyfiken på se om svarta fälgar passar...
:-)-)

Bild

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]