Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gabriel
#1284852
Bumpar den här gamla tråden då jag funderar på nya sommarhjul till våren.
Jag tycker Fenrir är mycket snygga, att jag fortfarande inte sett dem på en enda xc70 gör det ju bara ytterligare lite mer lockande att införskaffa en uppsättning.
Är det någon som sett en xc70 med fenrir, eller som kanske till och med har en bild att bjuda på?
av dannesk
#1290136
Ja dom är beggade, se balanseringsvikterna. Vad är det för dimension och vilket pris? Sålde mina Fenrir 19" i perfekt(ny) skick med vinterdäck som rulllat max1000-1500mil för 6700kr. Jag tycker dom är snygga och passar på XC, dessutom så skiftar färgen lite snyggt iom Black Chrome kulören.
av Gabriel
#1290164
Ja, dom är beggade men i riktigt bra skick.
Fenrir är 7.5x19 ET55, jag tror att 235/45 sitter något bättre på 7.5" jämfört med 8". Jag har tidigare haft 19" Erakir som är 8" breda och tyckte då att 235 var lite i smalaste laget.
Jag håller med om färgen/effekten, jag lyckas inte få med det på bild men dom skiftar mellan ljust och mörkt silver beroende på ljus och vinkel.

Jag gav drygt 5 papp ink frakt, men jag knep första bästa som jag hittade, brydde mig inte om att lägga tid på att jaga bästa pris, det finns inte en uppsjö av Fenrir på begagnatmarknaden heller.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]