Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
#919612
Hein skrev:En snabb fråga, kan den styras även via en ipone? På sidan står det att android app.
//A
Läst någonstans att det bara är Android, men kan styras med SMS kommandon från valfri mobil.
Hade jag varit dig så hade jag avstått att beställa sålänge de inte kan garantera att den inte fastnar i tullen alt. att de sänker priset med motsvarande. Om de nu istället kunde skickat den från Tyskland (är ju en tysk sida utifrån domännamnet) så hade detta troligen inte inträffat.
av mortimer
#920477
Tänkte uppdatera er med hur det gått för min del. Tullavgifter m.m.. landade på drygt 800kr.
Så ni som tänkte beställa denna; räkna med ett högre pris än det som framgår av hemsidan.

Änsålänge är Autoplugin teamet medgörliga och vi håller på med en retur; har inte hämtat ut försändelsen på inrådan av Autoplugin.
av oldtimersmc
#920490
mortimer skrev:Har ni andra också råkat ut för att försändelsen fastnat hos tullen eller har de olika rutiner beroende på vem som ska ha paketet ? Om det nu är så att jag åker på tullavgifter och moms så ska Autoplugin teamet få höra det; oavsett om det kan åtgärda eller inte.

"Giv åt tjejsaren vad tjejsaren tillhör" så som snickarsonen från Judéen så välformulerat uttryckte sig...
Surt men så är det och inget som autoplugin har ngt ansvar för.
av et98nyma
#920782
Fick hem min ryssbox nu i veckan utan problem med Tullen. Verkar vara lite lotteri det där.

Ang antal sms så står det i manualen att det i snitt skickas 1,5 sms från smartphonen och 4 från bilen per värmecykel om jag minns rätt. Om man använder appen.

Har problem med att slutföra initieringen. Appen skickar init-strängen och får svar, skickar alarm och sedan händer inget mer. Får inget svar alls om jag provar med manuell initiering via sms. Tips?
av mortimer
#920956
Jo, och jag drog nitlotten.

Prova att ryck ut modulen så den nollställs. Fungerar SIM kortet korrekt om du provar det i en vanlig mobiltelefon ? (tagit bort PIN-kod också) ?
av et98nyma
#921049
Pinkoden är borta och sms med telefon funkar. Den var även strömlös när jag provade att byta batteriet.

Strömförsörjs gsm-modulen enbart via 9v-batteriet? Gjorde ni initieringen innan ni pluggade in boxarna i bilen?
Senast redigerad av 1 et98nyma, redigerad totalt 0 gånger.
av mortimer
#921109
Menar du att det krävs ett separat 9v batteri ? Jag trodde boxen fick ström genom OBD2 uttaget
av et98nyma
#921121
Finns ett fack för 9v-batteri i gsmmodulen så jag antog att det krävdes det. Kör du utan?

Det var därför jag blev lite fundersam ang. strömförsörjningen.
av mortimer
#921180
Min är på väg tillbaka till ryssland p.g.a tullen som skulle ha extra betalt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]