Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
#1282156
Att ta bort eller inte ta bort kulan är en ickefråga. Gör du inte det så får du ett helvete, då sitter den fast och du kan inte få igenom den på besiktningen för där måste man kunna montera och demontera den.

När du skall montera den om du inte använder den frekvent så kanske det är fullt med grus ock skit i monterings hålet så man får ha med sig en flaskborste eller liten sotviska :-)
av WilleB
#1377344
Såhär flera år senare vill jag tacka för detta. Besiktigade bilen idag och plötsligt så undrade dem om en nyckel till dragkroken. Tack vare ditt inlägg så har jag nu beställt en ny och mitt problem är löst. Trevlig valborg!

normandavid skrev: fre 08 aug 2014, 22:13 Tusen tack för bra svar.

Nu är problemet löst, men jag tänkte att jag skulle skriva hur i tråden ifall någon kikar in vid senare tillfälle och undrar:


Nyfiken som jag är så kunde jag ju inte låta bli att beställa en nyckel från http://www.replacementkeys.co.uk/ (det finns säkert andra liknande sajter med lika bra pris, jag vill inte göra reklam för någon specifik egentligen)

Nyckeln kostade ca 35kr, frakt lika mycket. Jag angav bara den kod som stod vid nyckelhålet 1D52. Ett par knapptryck på datorn och två dagar senare hade jag en fungerande nyckel hemma. Klockrent, tycker jag. Jag tipsade även min kontakt på Bilia som grymtade lite :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1377381
WilleB skrev:Såhär flera år senare vill jag tacka för detta. Besiktigade bilen idag och plötsligt så undrade dem om en nyckel till dragkroken. Tack vare ditt inlägg så har jag nu beställt en ny och mitt problem är löst. Trevlig valborg!

normandavid skrev: fre 08 aug 2014, 22:13 Tusen tack för bra svar.

Nu är problemet löst, men jag tänkte att jag skulle skriva hur i tråden ifall någon kikar in vid senare tillfälle och undrar:


Nyfiken som jag är så kunde jag ju inte låta bli att beställa en nyckel från http://www.replacementkeys.co.uk/ (det finns säkert andra liknande sajter med lika bra pris, jag vill inte göra reklam för någon specifik egentligen)

Nyckeln kostade ca 35kr, frakt lika mycket. Jag angav bara den kod som stod vid nyckelhålet 1D52. Ett par knapptryck på datorn och två dagar senare hade jag en fungerande nyckel hemma. Klockrent, tycker jag. Jag tipsade även min kontakt på Bilia som grymtade lite :)
Beställde via Autoexperten själv, via nätet och upphämtning tre dagar senare :-)

"Reservnyckel BMA" följt av det nummer som står på nyckel/drag, gav ca 80kr
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1467477
Tille5 skrev:Tyvärr finns inte den engelska sidan kvar. Är det nån som har fler tips på sidor att beställa från?
Har inte butiken ovanför ditt inlägg? :-)
Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]