Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#883032
Hej!
Jag har köpt en eftermarknads-backkamera med monitor.

Monitoren/displayen är en backspegel som man hänger över orginalspegeln, jag hittar ingen matning till den. Den ska matas med 12v.
Jag har fått bort nästan hela mittkonsolen (vattenfallskonsol som det ofta nämns på engelska forum).

Sigalen mellan LCD/spegeln är trådlös.

Kameran bak är monterad och matas från backlampan (så den går igång när man lägger i backen) den är kollad med instrument och den mäter 12v.

Så frågan är vart hämtar jag 12V fram? Det är ganska bråttom, måste få det fixat imorgon förmiddag för åker Utomlands natten till söndag ?:-/ :-(O)

Jag har kablarna fram till växelspaken på ett ungefär, blir inte klok på färgerna heller. Och vill inte klippa kablar och mäta mig fram. Mina försök att komma åt cigarettuttaget har misslyckats so far.

Kablarna till vredet för positionsljus/dimljus mm som sitter på vänster sida om ratten, tar man bort locket där så finns 4 kablar som går dit.

Röd, svart, grön och lila. Men jag har lärt mig att färgen på bilkablar aldrig är logiska, därför har jag inte provat kapa dom heller.

Tack på förhand, hoppas det gick och förstå.

VOLVO S80 2.5T 2008
#883462
Du hittar ström (som är matningen till bakre cigguttag) i konsolens högra sida .
Ta bort plastlocket som täcker högersidan och vik ner mattan , så hittar du ett grått kontaktstycke som sitter med en hake på alu-ramen där .
Kolla denna tråd så visar jag med bilder vad jag menar !.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=36478

sista inlägget i den tråden !.
Det är dom två grövre kablarna , mät så märker du vilken som är + och - :-)

(kablarna bakom strömställaren för ljuset ska du inte koppla något på :-O )

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]