Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1138505
JockeGbg skrev:
MarcusJ skrev:Har köpt två originaluttag på Tradera för en hundralapp.
Det ena sitter på den vanliga platsen i bagaget, det andra i plastpanelen som täcker skarvstycket för strömmatningen, vid passagerarplatsen. Perfekt när mobilen sitter i hållaren och används som GPS.
Kan du förklara lite närmare hur och var du monterat den vid passagerarplatsen? Kanske en bild? Skulle vilja göra likadant men är inte riktigt med på hur du menar.
Javisst. Tar en bild när bilen kommit hem igen.
av Schmoyoho
#1139066
VolvoB20 skrev:
andersuw skrev:Art.nr 31324708 är enbart uttaget. Vet inte vad det kostar i Sverige. Drygt 20 dollar i USA.
Vore intressant att veta. Jag köpte en ny Volvo Penta propeller i USA, den kostade 1/3-del i USA så det blev billigare trots flygfrakt moms och tull.
Listpris $27 enligt volvopartswebstore eller vad de där sidorna heter.

Annars finns det två ute på tradera just nu för 119 kr/st (inte mina annonser, bara tipsar om någon nu var sugen och inte ville betala 500-något)

http://www.tradera.com/item/302210/2730 ... -bagagerum
http://www.tradera.com/item/302210/2730 ... -bagagerum
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1146530
JockeGbg skrev:
MarcusJ skrev:Har köpt två originaluttag på Tradera för en hundralapp.
Det ena sitter på den vanliga platsen i bagaget, det andra i plastpanelen som täcker skarvstycket för strömmatningen, vid passagerarplatsen. Perfekt när mobilen sitter i hållaren och används som GPS.
Kan du förklara lite närmare hur och var du monterat den vid passagerarplatsen? Kanske en bild? Skulle vilja göra likadant men är inte riktigt med på hur du menar.
Ursäkta mig, jag glömde totalt bort att jag skulle fixa en bild!
Bild
Jag tog loss plastpanelen, gjorde ett hål i plasten passande uttaget, kopplade in det på skarvstycket alldeles bakom plastpanelen som förser de.ordinarie uttagen med ström. Klart!
av KillerMighty
#1291477
Denna panel, skall den bara dras rätt ut eller måste den vinklas på nåt sätt, misstänker sitter clips , finns det risk man kan paja / tappa dom ( i själva tunneln så inte går få tag i , ), Drog lite men känns som sitter fast,, xc70 2016 med 2300 mil på mätaren i skrivande stund, Ser man matarkabeln o vilken som är plus respektive jord synligt, vill ju helst inte paja nåt..
Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Hur i hela friden ska man bära sig åt f[…]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.

En ny motor i snitt var 15000 mil... Det blir int[…]