Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#968155
Mikko80mikko80 skrev:
drbrain skrev:Det var den främre tryckgivaren på partikelfiltret som verkstaden bytte, efter byte inga problem längre!
Kanon tack. Kommer du ihåg pris?
Hur gick det? Har du lämnat in bilen för detta ännu. Har en V70 D3 -12 själv med felkoden p1407 nu.
#979021
Motorlampan tändes för mig också härom veckan. Läste ut kod själv med Torque och blåtandsOBD. Fick P1407 som betyder "Inget flöde avgasåterledning" (EGR alltså).

Bokade tid på verkstad.

De läste ut samma felkod. Däremot sager Volvos manual att de skall börja med att byta turbotryckgivare TMAP pga att denna oftast är orsaken till P1407. Detta är gjort nu. Återstår att se om lampan håller sig släckt. Nästa steg är annars att byta EGR.
#979094
Jag hade hade/ har fortfarande felkod p1407. Volvo bytte direkt Egr ventilen. Felkoden återstår forfarande. Ska in med bilen imorgon för fjärde gången för felsökning. Kanske ska tipsa dem om TMAP för de verkar är inte att ha koll på det vid min Volvo verkstad.
#979099
Periodare skrev: Bokade tid på verkstad.

De läste ut samma felkod. Däremot sager Volvos manual att de skall börja med att byta turbotryckgivare TMAP pga att denna oftast är orsaken till P1407. Detta är gjort nu. Återstår att se om lampan håller sig släckt. Nästa steg är annars att byta EGR.
Får man fråga vilken Volvo verkstad. Volvo manual?
#979104
Mikko80mikko80 skrev:
Periodare skrev: Bokade tid på verkstad.

De läste ut samma felkod. Däremot sager Volvos manual att de skall börja med att byta turbotryckgivare TMAP pga att denna oftast är orsaken till P1407. Detta är gjort nu. Återstår att se om lampan håller sig släckt. Nästa steg är annars att byta EGR.
Får man fråga vilken Volvo verkstad. Volvo manual?
Bilia Göteborg. Enligt meken stod detta i deras system TIE.
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]