Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1010352
Har inte riktigt hunnit/orkat med att ta tag i detta mer än att jag häromdagen köpte en verkstadshandbok.
I den står att motorn för stängningen sitter i låset; kan det verkligen stämma?
Är det möjligen så att boken är översatt med typ Google Translate :lol:
Fattar inte riktigt hur en motor där skulle kunna stänga luckan.
Förvirringen är total :oops:
#1012919
Rev innertak och sidopanel i dag.
Kollade alla anslutningar utan att hitta något galet.
Hydraulpump och kolvar utan läckage.
Hade även bort låset och kollade.

Får erkänna mig besegrad (i alla fall så länge) och vara nöjd med att den öppnar i alla fall.

Tack för support
#1012978
Sitter en liten motor som via en vajer drar igen luckan i låset, den hörs tydligt vid låsning.
Köp en låsenhet på bildelsbasen så kommer du billigt undan. Kostar ca en loppa
#1013015
OMdetta var ett svar till mig
[Sitter en liten motor som via en vajer drar igen luckan i låset, den hörs tydligt vid låsning.]
Så är det inte den stängningen jag har problem med, min lucka drar igen sig det sista men går inte att stänga på knappen.

Men som sagt, det var om det var ett svar till mig, var det till "Runis" så är det en annan femma :lol:
#1013244
MickeHusse skrev:OMdetta var ett svar till mig
[Sitter en liten motor som via en vajer drar igen luckan i låset, den hörs tydligt vid låsning.]
Så är det inte den stängningen jag har problem med, min lucka drar igen sig det sista men går inte att stänga på knappen.

Men som sagt, det var om det var ett svar till mig, var det till "Runis" så är det en annan femma :lol:

Endast ett förtydligande i allmänhet
#1258374
Försöker väcka en gammal tråd. Jag har en my10 xc70 med en defekt elbaklucka. Det började med att öppningen via ytterhandtaget slutade fungera men alla andra funktioner var ok, rev ner insidan av luckan och lokaliserade felet till microbrytaren som sitter vid ytterhandtaget. Då jag skruvat ihop allt igen så slutade även funktionen då luckan har gått igen och därefter ska dras igen att fungera, rev inredningen igen och upptäckte att vajern hade lossnat för just den funktionen. Med problemet åtgärdat och fungerande igen så var det dags för nästa.. knappen vid ljusreglaget samt på nyckeln ger nu mer bara ett klick i låset utan någon annan reaktion. Så för att förtydliga så började det med ett problem med microbrytaren i ytterhandtaget men nu har även fjärröppning via dosa samt via ljusreglage vid ratten slutat fungera, enbart knappen på insida luckan för stängning fungerar som det ska. Enklast är väl att börja med att byta ut ytterhandtaget men jag får en känsla av att något mer felar, varför fungerar inte fjärröppningen vida dosa längre! Någon som vart med om något liknande problem?

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]