Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#867256
Pnjk skrev:
Perra83 skrev:Är de nya clipsen smala som sticks in mellan inredning och fönster i bagaget sedan är det som ett litet grunt U som håller i gardinen?
Kolla bilderna på sidan 6
Där va dom ja! Hmm kan de ha varit på C30ns gardin till bagageluckan som det sitter sidana clips... el bakdörrarna i V60n? Ja har i alla fall sett dom och ja tror nästan att ett sånt gick sönder tyvärr.
#867880
Så nu är en del clips utbytta.

V60 på sidorutorna i bagaget sitter nu med en stor ny och en liten gammal. Dom sitter så fast att ja kan klättra på dom.
Gardinen på luckan sitter med totalt fyra små och två stora clips. Den skulle kunna sitta ännu lite bättre men ja tror inte att det behövs. Det var främst under bromsljuset som gardinen satt dåligt tidigare. När ja kollade hur clipsen skulle sitta så hade ja spridit ut dom mer än det var tänkt. Nu sitter det två stora och ett litet clips inom ramen av bromsljusets storlek och det sitter bra.

Ska montera sidogardinerna i C30n med en stor och en liten då kommer dom att sitta som berget! Lite drygt en hundring för sju stycken clips förpackade i två påsar :lol:
#869305
Hej alla solskydd fantaster :D
Jag vill tacka er som lyckades hitta dom bättre fästena som går att beställa på volvo.
Dom fungerar 100% bättre än dom som medföljde solgardinerna.Dom är tyvärr ganska dyra 24kr styck och jag köpte 10st.
Satte 2st på varje sidorutorna och 6st på bakluckan och det blev kanon.
Tips! använd fiskben när ni monterar dom :-)-)
Vi får hoppas på en riktigt solig och varm sommar 8)
#869339
blundahl skrev:Hej alla solskydd fantaster :D
Jag vill tacka er som lyckades hitta dom bättre fästena som går att beställa på volvo.
Dom fungerar 100% bättre än dom som medföljde solgardinerna.Dom är tyvärr ganska dyra 24kr styck och jag köpte 10st.
Satte 2st på varje sidorutorna och 6st på bakluckan och det blev kanon.
Tips! använd fiskben när ni monterar dom :-)-)
Vi får hoppas på en riktigt solig och varm sommar 8)
Jag antog att dem var dyra.
Dock så fick jag mina gratis då jag anmärkte på hur odugliga dem första var.
#869423
blundahl skrev:Hej alla solskydd fantaster :D
Jag vill tacka er som lyckades hitta dom bättre fästena som går att beställa på volvo.
Dom fungerar 100% bättre än dom som medföljde solgardinerna.Dom är tyvärr ganska dyra 24kr styck och jag köpte 10st.
Satte 2st på varje sidorutorna och 6st på bakluckan och det blev kanon.
Tips! använd fiskben när ni monterar dom :-)-)
Vi får hoppas på en riktigt solig och varm sommar 8)
Betalade du för dom ?? Kräver dom betalt när jag hämtar mina går jag ut och rycker ner gardinerna och lämnar tillbaka. Tillverkningsfel.
#913122
Efter en varm sommar kan jag bara säga att jag är sanslöst nöjd med Volvos solskydd. Nu är ju mörkret här och har lite funderingar på att ta bort de som sitter på rutorna för baksätet nu men låta bagagets tre solskydd sitta kvar.

Hur gör ni?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]