Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Pratade med förra ägaren, Dom har kört bilen ca 15000mil sen 2014, dom har haft stuga i Kiruna. Kopplingen bytt vid 15000 mil, hjullager, framruta bytt. bakrutan upplevde inte han som speciellt repig mera än normalt slitage. inge rost, handtvättad verkar vara väldigt pedantskött bil. Så priset här är nog motiverad skulle jag tro.
Köpte bilen igår, dock har jag upptäckt att 12 volts uttagen inte fungerar, kanske är en säkring men kollar jag manualen så finns bara säkring för 12v lastutrymme, men det kanske är samma säkring. Upptäckte tyvärr vid körning i mörker att bakrutan är extremt repig, syns väldigt tydligt när man har bilar bakom. Men dom ville inte pruta en krona på priset, nåra repor vi motorvärmaruttaget som satt lite dåligt, syns på en av bilderna såg jag.

I övrigt känns bilen väldigt bra.

Var premium ljudsystem.
karkkan skrev:Köpte bilen igår, dock har jag upptäckt att 12 volts uttagen inte fungerar, kanske är en säkring men kollar jag manualen så finns bara säkring för 12v lastutrymme, men det kanske är samma säkring. Upptäckte tyvärr vid körning i mörker att bakrutan är extremt repig, syns väldigt tydligt när man har bilar bakom. Men dom ville inte pruta en krona på priset, nåra repor vi motorvärmaruttaget som satt lite dåligt, syns på en av bilderna såg jag.

I övrigt känns bilen väldigt bra.

Var premium ljudsystem.
Syndes tydligt att rutan var sjukt repig på bilden, säkerligen har någon tidigare ägare/användare repat samtliga rutor mer eller mindre med metallisskrapa, vanligt på firmabilar.

Sitter motorvärmaruttaget dåligt (om jag uppfattar dig rätt) så kan du dra åt det inifrån med plastmuttern. Säkringen för 12V sitter som sagt under huven, fick byta säkring nångång på min V70 också. Kul att det var bra ljudanläggning också, lycka till med bilen!
Ja man ser på en av bliderna avv uttaget sitter dåligt i framkanten, tänkte om det hänt under den veckan jag reserverade bilen men nu fanns det med på bild. Ja jag tror bilen blir bra ändå trorts lite fel.
Man får ta bilpriser.se för vad det är. Finns det inga bilar till salu för de priserna så gör det inte det. Man kan ju inte köpa några bilar av dem så att säga.

VKDBs värdering är precis som sägs ovan helt ointressant. Den faktiska värderingen görs i hallen och har ingenting med internetvärderingen att göra. Var inne hos dem och värderade min sambos Peugeot 308 och den gav de 36' för. Bilen såldes på Blocket efter ganska seg annonsering för 42'. Inte så illa betalt med andra ord, hade jag haft mer bråttom hade jag nappat.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]

Det beror lite på vad för batteri d&aum[…]

Farthållare v40 -13

Hej, Jag har exakt samma problem med min farth&a[…]

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]