Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om man inte väljer t.ex Momentum(helst Summum)-paketet så är det många bekvämligheter (som många tar för givet) som inte följer med. Ska man ändå välja till skinn, xenon, 17" etc så brukar man inte förlora så mycket på att ta Summum-paketet. Det ingår ju enormt mycket utrustning för lite pengar!

Om man hade valt till det som ingår i Summum, på en bil utan utrustningspaket så hade det blivit mycket dyrare!
av Billy
Ja, och nya V70 med olackad plast nedtill är inte snyggt (enligt mig). Finns inga nackdelar att ta momentum eller summum när du ändå ska ha "premiumutrusning".
Användarvisningsbild
av kave
Billy skrev:Ja, och nya V70 med olackad plast nedtill är inte snyggt (enligt mig). Finns inga nackdelar att ta momentum eller summum när du ändå ska ha "premiumutrusning".
På XC70 gäller inte detta, det verkar också som jag slipper sosselisterna, dvs de kromade listerna som var standard på de billigare varianterna av 240. Jag gillade dem inte då och inte nu 20 år senare. Tacka vet jag GLT med svarta lister :)
Nackdelen är såklart priset och möjligen vikten för all "onödig" utrustning.
Återigen, i mitt fall är motorn en av de viktigare detaljerna på en bil och inte utrustning, dvs hellre "rätt" bil med rätt motor än fel bil och fel motor med mycket utrustning.
Användarvisningsbild
av betterlead
Att köpa ny bil är väl ungefär som att köpa ett flak burköl.
Efter helgen har man bara panten kvar - men fan vad kul man hade.

Min pappa körde med stolskydd på sin Amazon 66:a hela bilens livstid. Fan vad fina stolarna var när jag senast kollade. Dock, bilen har stått på ett par klotsar i hans trädgård de senaste ca 20 åren. Till vilken nytta hade han dessa stolskydd?
Gillar man bilar så beställer man den utrustning man vill ha i dem och sedan konsumerar man för allt vad tygen eller skinnen håller. Vårda, ja, men använda för böveln är jätteJA.

Hej där. Här kan. Du se hur det ser ut b[…]

B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]