Hittade hit efter en liten sökning på nätet angående leverensförseningar på "nya" V70II 2,5FT efter viss frustration över lång leveranstid. Jag själv beställde en V70II 2,5FT i våras feb/mars och väntar fortfarande på leverans.....
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta när man läst igenom flertalet inlägg på den här tråden. Det är väl flertalet händelser som gjort att man blivit startkt tveksam till det man beställt och kan förstå och håller med till 100% att en bil inte ska behöva lämnas in på verkstad efter 3mil. Man lägger ju långt över en kvarts miljon på en sak som man förväntar sig ska fungera och uppfylla de förväntningar man haft vid beställning, vilket förmodligen inte är verkstadsbesök! Visst kan ett positivt bemötande från servicepersonalen väga tungt och är nog så viktigt för att jag som kund ska återkomma även framåt i tiden.
Enl. den överenskommelse jag hade med min säljare skulle bilen levererats före semestern. Jag har därefter fått olika besked angående leveranstid som både har varit längre och kortare. Olika leveransdatum har informerats muntligen eller via e-mail och post vid så många olika tillfällen så att jag har tappat räkningen. Numera är det lite smått roligt att följa den ständiga förvirringen med nya leveransdatum och förklaringar från återförsäljaren.
Enl. Volvo´s "leveranshemsida" var senaste informationen preliminär leverans V36. Efter att själv fått uppsöka återförsäljaren för att få veta om leverans skulle ske V36 eller ej så fick jag efter någon dags efterforskning från deras sida veta att dom inte får leverera ut några 2,5FT pga av elektonikfel. Ska man skratta eller gråta? Visst är det bättre att eventuella fel åtgärdas innan leverans men man undrar ju vad det är man beställt

Lite karskt så hann jag ju inte köra en meter innan det var dags att reparera, så 3 mil är ju bättre än inget

Bör tilläggas att jag ännu inte fått något leveransbesked. Någon som hört något om elektronikfel? Vad är det man gått och köpt? Men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge......eller hur var det nu?