Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bosse78 skrev: Du har helt rätt. Det fungerar utmärkt. Det är jag som e knäpp! I min irritation över att jag var tvungen att skriva in förbrukning trots att jag har donglen så råka jag skriva att literpriset var 555,5kr :shock: Nu funkar den perfekt trots att jag skrivit in att stads och långförbrukningen är 999999999999L/mil. Den där "bränsleförbrukningsikonen" är ju dessutom skitbra! bra tips! Updateringsfrekvensen på aktuell förbrukning är ju mkt snabbare än på bilens egna display... man ser direkt resultat av att man släpper eller trycker på gasen.
Härligt att det funkade :)

Snart släpper också Garmin sin Android-app "MyMechanic" Den skall finnas på Android Market närsomhelst. Den har något utvidgad funktionalitet jämfört med vad man hittills kan få i navigatorn och är bara kompatibel med Eco-route-donglen. Hoppas man kan ha både GPS:en och Android-telefonen inkopplad samtidigt. Det jag läst om Mymechanic så verkar den vara lik appen "Torque" och det bådar ju gott. Får testa med fruns SE X10.
Jag har nu beställt en OBD2 blåtand från china, 140 skr inkl frakt.

Vet någon en mjukvara som passar iphone?

Har sök en hel del men har bara hittat till Android.

Det finns några till iphone men dom kräver WIFI.

Annars får man nöja sig med PC mjukvara, eller köpa en Android.

EDIT: Dessa finns till IPhone alla med WiFi och inte Blåtand.
Devtoaster
Fuzzycar
dashcommand
plxlogger
Speedport
Ooopps postade detta i fel tråd men nu har jag fixat till det :oops:

Nu har Garmins "Mechanic" kommit som gratis Androidapp för er som har "Ecoroute HD". Se länk nedan:

https://market.android.com/details?id=c ... .apps.mech

Jag har en SonyEricsson X10 Mini Pro men får inte appen att ladda ned. Den hittar inte telefonen och jag får meddelandet "this item is not available on your carrier" Är det någon som har fått den att fungera? Det märkliga är att jag hittar den om jag går in till Android Market via Garmins hemsida men inte om på Android market direkt. Har jag en telefon som inte är kompatibel???? Det skall ju fungera bara det är rätt Androidversion?
Racetwin2 skrev:Ooopps postade detta i fel tråd men nu har jag fixat till det :oops:

Nu har Garmins "Mechanic" kommit som gratis Androidapp för er som har "Ecoroute HD". Se länk nedan:

https://market.android.com/details?id=c ... .apps.mech

Jag har en SonyEricsson X10 Mini Pro men får inte appen att ladda ned. Den hittar inte telefonen och jag får meddelandet "this item is not available on your carrier" Är det någon som har fått den att fungera? Det märkliga är att jag hittar den om jag går in till Android Market via Garmins hemsida men inte om på Android market direkt. Har jag en telefon som inte är kompatibel???? Det skall ju fungera bara det är rätt Androidversion?
Jag har samma telefon och samma problem.... den e nog inte kompatibel :O
Severin skrev:Har ni uppgraderat era minisar till 2.1, om inte så kör ni på 1.6
Jo jag har 2.1 men det funkar ändå inte
Pickadoll skrev:
Severin skrev:Testa den här, den ligger på min dropbox
Garmin MyMechanic
Funkade fint. Nu ska man bara ut till bilen och testa.
Tack Severin! Fick det också att funka. Dock måste man koppla ur GPS:ens uppkoppling mod Ecoroute-donglen om man skall få det att funka. Dock har jag för liten display på telefonen (SE X10 Mini) så det blev för plottrigt så jag fortsätter nog på GPS:en :) Fanns lite mer funktioner i Androidappen än i GPS:en (bl.a acceleration 0-100 km/h etc) men saknar också tex HUD/HeadUpDisplay.

Jag kör gratisappen "Speedview" som jag kan rekommendera och som är bra på att mäta acceleration och som även har HUD/HeadUpDisplay. Funkar klockrent nattetid med hastigheten i vindrutan och då kan jag jag fortfarande ha navigatorns uppkoppling mot bilen kvar.

Här ser ni hur gratisappen Speedview ser ut. Mycket snyggare gränssnitt.
http://market.android.com/details?id=co ... rch_result
Är det någon som vet om det är GPS:en (Garmin) som räknar sträckan (Km) "Vid Pumpen" med Ecoroute eller om den får sträckan via donglen?
Och då används väl samma "antal Km" när den räknar ut snittförbrukningen i andra menyer med...
Jag får nämligen nästan 10% längre uppmätt sträcka med Garmin GPS:en än med bilen, och även mot en annan GPS också (testat under en 9 mils körning i sträck)
Naturligtvis visar ju uträkningen att bilen går mycket billigare än i verkligheten :(
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16
Läckage kylarvätska

Hej! Jag märkte idag att kylarvätskan ha[…]

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]