Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
det är bara att rekomundera jag har xenon även i backljuset :D och dioder i parkljus och nummer belysningen
det du bör göra är att köra extraljus koppling pga stor start ström på ballasterna jag har seperata kablage med 2,5mm kablar och relä jag prova mest för jag var nyfiken och koppla in dimjusen direkt på bilen men den klara ej av att tända bägge xenonlampor det blev för stort strömfall
kitten beställde jag från humanbit men det är inget ställe jag rekomunderar fick strul med en ballast men dom svara att jag hade canbus på bilen och ville inte retunera fast jag skrev att så är inte fallet har ej canbus på dim hel och backljus och att jag även kör seperat kablage så nä handla inte av dom nu till extraljusen som jag för övrigt beställde i går blev hella 3003c skall jag köpa xenon på xenonkungen min lokale bildelsförsäljare har blivit återförsäljare så då är det mcke lättare med reklamationer
av oldtimersmc
hollan skrev:det är bara att rekomundera jag har xenon även i backljuset :D och dioder i parkljus och nummer belysningen
det du bör göra är att köra extraljus koppling pga stor start ström på ballasterna jag har seperata kablage med 2,5mm kablar och relä jag prova mest för jag var nyfiken och koppla in dimjusen direkt på bilen men den klara ej av att tända bägge xenonlampor det blev för stort strömfall
kitten beställde jag från humanbit men det är inget ställe jag rekomunderar fick strul med en ballast men dom svara att jag hade canbus på bilen och ville inte retunera fast jag skrev att så är inte fallet har ej canbus på dim hel och backljus och att jag även kör seperat kablage så nä handla inte av dom nu till extraljusen som jag för övrigt beställde i går blev hella 3003c skall jag köpa xenon på xenonkungen min lokale bildelsförsäljare har blivit återförsäljare så då är det mcke lättare med reklamationer
Om jag tolkar dig rätt så är det bara att hämta strömen från ordinarie matning till heljuset och använda den som manöverström till ett extraljusrelä samt hämta matning från batteriet via en 2.5 kvadratsledning.
Användarvisningsbild
av poseidon
hollan skrev:det är bara att rekomundera jag har xenon även i backljuset :D och dioder i parkljus och nummer belysningen

Det va fa¨n den längsta meningen jag läst. Å inte slutar den med punkt för det....
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Jag såg så sent som idag en bil med extraljus monterade bakom grillen.
Det var en S80n med tonade rutor, extra backspegel på h-sidan, och extra backljus i kofångaren bak... för de som kan gissa vilka som kör sådana. :wink:
Jag kan ju säga att den stod vi rödljuset efter bron mellan Kärsö och Ekerö.
Hur som så måste det ju gå att få att fungera visavis kylning och besiktningar etc, om De kör med det...
Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Just det, Säpo kör S80 med Hella FF200 Xenon bakom grillen. Jag tror det blir rätt kass (obefintlig) spridning, ska man satsa på detta bör man nog satsa på pencilbeam-reflektorer (dvs. inte FF200). Men det är bara min egen teori.
Har haft en Rayzer i min förra bil, spridningen är bra men längden är ingen höjdare. Dock hur hög ballfaktor som helst... 8)
Användarvisningsbild
av apersson850
poseidon skrev:Det va fa¨n den längsta meningen jag läst. Å inte slutar den med punkt för det....
Fniss... Jag tänkte nåt liknande!
av oldtimersmc
Å andra sidan så är inte det här ett rättstavnings forum för då så skulle 70% åka ut "ett tu Brutu"
av kamilenski
apersson850 skrev:
poseidon skrev:Det va fa¨n den längsta meningen jag läst. Å inte slutar den med punkt för det....
Fniss... Jag tänkte nåt liknande!
Det kan vara trasig tangentbord :shock:
Användarvisningsbild
av hollan
de var ett himmla gnäll om punkter ......................... så nöjda nu! trodde detta var ett bil forum och inte ett rättstavnings forum

till en av dom seriösa frågorna så har jag tagit tillslags strömmen till reläet från helljus matningen ute vid strålkastaren sen har jag kört vanlig extraljus koppling rejäla kablar bra jordat separat avsäkrat och relä allt för att slippa flimmrande och blinkande xenon
Användarvisningsbild
av mange69
Att tänka på är att på ex BMW som monterar sina extraljus innanför grillen har en grill som sitter i huven och hänger med upp vid öppning. På Volvon så är det som känt inte så. Blir mer mickel med rengöring av ljusen och även lampbyte samt i- och urmontering vinter/sommar.

Jag lät min Volvohandlare xenonkonvertera hellyset på min V70 vid leverans. Bra tryck i ljuset, men inte som 3 bigknickare som säljaren sa. Inte så jättebra längd och väldigt smalt ljus. Trots det så är jag supernöjd, då jag inte rymmer ett par extraljus om bilen ska rymmas i garaget.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]