Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
och mycke riktigt ger de för lite startström
av CalleV70
Volvos original har suttit 2,5 år och 11000 mil. Men bränslevärmaren på 3 x 20 min och bara korta körningar, så plötsligt kunde jag inte starta. Så allt nytt är nog bättre. Nu funkar det (man satt lite illa till förra söndagen). Så jag är ute efter om det högre verkligen passar då jag tycker det verkar lite nätt. Och jag har -08, biltema säger 00-07!!!
Jag har i andra bilar köpt Biltemas batterier och varit positivt överrraskad av livslängden. "Värsta" exemplet var på en sommarbil som jag glömde ta av polkontakten och radion låg på. Totaldöd efter 6 månader. Efter C-tex laddaren lilla jobb blev det som nytt och funkar fortfarande efter 4 år.
(Sedan inbillar jag mig att Biltema är Sveriges största inköpare av bilbatterier och säkert har bra tillverkare?? Och silver-kalcium är kanske bättre?
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Kör man dieselvärmare nästan dagligen säger många då håller ett batter i 2år jag kör varje dag dieselvärmare veckan då bilen skulle bli 2år dog batteriet bilen helt död på morgonen. så få se hur länge batteriet håller denna gång fick ett nytt på garantin.
Användarvisningsbild
av StringerBell
CalleV70 skrev: Jag har i andra bilar köpt Biltemas batterier och varit positivt överrraskad av livslängden.
Det är köldegenskaperna som biltemas batterier klarar dåligt i tester.
av CalleV70
kan du bifoga / referera någon test? (har aldrig sett någon i biltidningar?). Fast mitt bekymmer är jag medveten om, bränslevärmare och korta körsträckor är inte bra. Brukar ladda batteriet emellanåt, men klart att dessa "småtömningar" av batteriet sänker livslängden. OK i alla fall att klara nästan 3 år.
Användarvisningsbild
av StringerBell
CalleV70 skrev:kan du bifoga / referera någon test? (har aldrig sett någon i biltidningar?). Fast mitt bekymmer är jag medveten om, bränslevärmare och korta körsträckor är inte bra. Brukar ladda batteriet emellanåt, men klart att dessa "småtömningar" av batteriet sänker livslängden. OK i alla fall att klara nästan 3 år.
http://www.dn.se/ekonomi/viktigt-valja- ... -slar-till

http://www.gp.se/polopoly_fs/1.299819.1 ... terier.pdf
Användarvisningsbild
av js1
Man måste ju beakta i GP:s test att Biltemas och Nordströms batteri är minst med 62Ah medan det som vann är på 85Ah. Hade ju varit mer rättvist att jämföra batterier med likvärdig storlek.
av johndoe
Betalar hellre 1500(eftersom volvos inte kostar 2000) för ett batteri som håller än ett batteri som har fått sämst i test.

Du gör självklart som du vill, men i min mening är volvos batteri outstanding.
av Tartryffel
snoddasD5 skrev:Varför strula till det så med och fråga folk om mått och grejer och hålla på mäta själv och vara på biltema och kika. gå in på volvo säg vad du har för bil så ger dom dig ett batteri som är rätt??
Tja, säg det. Kanske för att han inte vill betala vad Volvo tar för ett batteri?

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]