Mats76 skrev:Ingen här som har sänkt sin V70 med enbart fjädrar och har erfarenheter att dela med sig? Tyska H&R har sänkningssatser till vettiga priser bla hos SAM. Hittade även här Tycker min V70 2,5T 2008 ser ut som en jeep och är som en gunghäst i kurvorna :lol:
Vet ingen som bara bytt fjädrar. Jag skulle ändå rekommendera att byta dämparna om du ändå byter fjädrar och sänker. Vet iofs inte om det mest är utseendet du är ute efter eller om det är lite spänstigare väghållning du vill åt. Låter som både och.
Om du är ute efter väghållning så är dämparna i sig viktigare än fjädrarna. Styvare dämpare hämmar till viss del också "rullning" men ett ännu bättre bot mot detta är att byta krängningshämmaren också. Allt borde finnas som Volvo Original då det bl.a. finns i R-designpaketet samt även som separat tillval benämt "lågt sportchassi".
BSR och andra trimmingsfirmor har det säkert också som någon skrev i tidigare inlägg. Volvos delar borde vara överkomliga i pris då sportchassie kostar 3.000 kr som tillval om jag inte minns fel. Det skall bestå av nya fjädrar, dämpare samt krängningshämmare.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson