- sön 15 dec 2013, 08:26
#814781
Detta står på Volvocars kring chassi-sättning:
"Den dynamiska körupplevelsen har samma knivskarpa känsla som S60 och chassivalen är också gemensamma: Touring, Dynamic, Four-C (aktivt chassi) och sänkt sportchassi, som tidigare enbart funnits på versionen med R-Design.
- Vi är mycket stolta över standardchassit Dynamic. Det ger en skön känsla av total kontroll och är ett av det bästa i segmentet, säger Patrik Widerstrand."
Det är nog som du befarade. Dynamic kom först på S60 om jag inte minns fel och var ett något styvare standardchassi. Det var även då man övergick till att ha det std och komfort som valbart utan kostnad. I stället för tvärtom. Dock är det alltså inte lika fast som sportchassit.
"Den dynamiska körupplevelsen har samma knivskarpa känsla som S60 och chassivalen är också gemensamma: Touring, Dynamic, Four-C (aktivt chassi) och sänkt sportchassi, som tidigare enbart funnits på versionen med R-Design.
- Vi är mycket stolta över standardchassit Dynamic. Det ger en skön känsla av total kontroll och är ett av det bästa i segmentet, säger Patrik Widerstrand."
Det är nog som du befarade. Dynamic kom först på S60 om jag inte minns fel och var ett något styvare standardchassi. Det var även då man övergick till att ha det std och komfort som valbart utan kostnad. I stället för tvärtom. Dock är det alltså inte lika fast som sportchassit.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson