Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
Hej!! Lite orolig då jag av mistag råkade växla från D till P läge rullande o då lät d inte så bra, från början viste jag inte va jag gjorde o blev orolig av ljudet, men dum som jag e testa jag för att faställa om de va just d jag gjorde, tror ni d hänt nått med autolådan nu?
av 9070
Så du la i P läget igen, då bilen rullade, för att kolla ifall det var det ljudet du hörde?? Troll eller är du allvarlig??? Vilken hastighet pratar vi om?
av htchd2
5-10?
av htchd2
Någon?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Nej den bör klara det. Spärren som skjuter i och låser lådan skall vara gjord att "kugga över" om det går för fort för att inte gå sönder. Men gör det inte till en vana.
Användarvisningsbild
av SvenB
htchd2 skrev: men dum som jag e testa jag för att faställa om de va just d jag gjorde,
Det påminner om mannen son stod och strök när det ringde på telefonen. Han glömde bort att han strök så han svarade med stryjärnet mot örat. När han kom till sjukhuset så var han bränd på båda öronen. Vid förfrågan varför han bränt båda öronen var svaret: jag måste ju ringa efter taxi också. Men du kan nog vara lugn, det har inte hänt något i lådan.
av perhall
Jag var som ung med om ett lådras som skedde just efter en sån grej, men då gick det i 70 i en Honda där det gick att ta sig förbi spärren. Trodde inte det gick att dra i P när man kör längre...

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]