Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvolasseman
Vördade Forum medlemmar,

Jag har precis fått min nya V70 med Premium Sound, subwoofer och iPod interface. Jag är nöjd med ljudet men...

Jag kopplade genast in min iPod classic (120 Gb), full med musik (11000 låtar +). Till min förfäran tycks det som att enda sättet att navigera bland alla dessa låtar är att stega sig fram låt för låt.

Finns det något sätt att bläddra upp och ner bland artister eller album? Inställningar på menyn som man kan pilla på? Har hittat random menyn. Hur skall den vara inställd?

Om man måste stega låt för låt så är det ju rätt hopplöst. Kan man använda låtlistorna som man har i iPoden?

Tacksam för Era svar

Lasse
av Hyxarn
I fall du har en -09 byggd den senaste tiden som har inbyggt USB-interface direkt från fabrik så kan du trycka på Enterknappen i bilen för att få fram iPodliknande menyer direkt i displayen i bilen.
av Doby
Har klagat på detta hos Volvo åtskilliga gånger och fick först till svar att de skulle kolla upp problemet. Men sen dess har de kommit fram till att de inte kommer erbjuda nån lösning på detta. Jag har en V50 -08 och hade inte köpt till Ipod integration om jag vetat att navigationen var så usel. Låt för låt eller artist för artist. KASST!
av Volvolasseman
Tack skall Ni ha. När jag stångde av telefonsynkningen så kunde jag använda Enter knappen som Hyxarn skriver. Där kan man bläddra på artist, album, spellistor mm. Det var ju ett framsteg...

Man kan inte direkt säga att Instruktionsboken är tydlig på detta område. Skärpning Volvo och TAck till Er på Forumet.
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]