Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohnDrive
drive startar men stannar nästan direkt efter start ,startar igen efter man manuellt fyllt diesel i filtret
Det händer när den stått över natten
Och bara vid första starten för dagen
Hände tidigare någon gång i månaden men sista veckan har det hänt varje dag
Någon annan som varit med om samma sak eller har någon ide om vad det kan va

Mvh
John
Helt klart en läcka någon stans. Kolla om det fuktar på något rör eller slang. Dåligt insatt i V70m men V50 har stålrör under bilen. Rostar gärna hål vid något fäste på torpedväggen eller liknande. Är det fukt så har du hittat det. Brukar binda en hel del damm så det blir ett svart klet. Tror du hittar det lätt.

Lycka till!
Har testat med 2 olika filter ingen skillnad
Filtret sitter uppe i motorrummet
Har sökt efter läcka hittar ingen tyvärr
Sitter en backventil i högtyckspumpen
Som kan va möjligt fel ?
Tänkt prova montera en backventil på slangen
Vet dock inte var om det ska va innan eller efter filtret
av skarj
Luft som kommer in eller bränsle som sjunker tillbaka, backventil låter som en bra idé att se över, det började inte efter ett filterbyte? Utan du bytte filter för att se om det var problemet?
Precis bytte filter för att testa om det funkade
Ska göra en ny läcksökning till helgen och montera en backventil
Antar att det är på lågtryckssidan och på tillförslen och inte på returen man ska söka läckan i så fall?
Verkar sitta någon övertrycksventil eller avluftnings historia uppe bak på mototrn som är ansluten till bränsleslangssystemet
Som jag inte vet vad den gör eller om den möjligen kan läcka in luft ?
Någon framgång med backventilen? Skulle du kunna beskriva lite mer ingående hur du gjort?

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]

Tack så mycket för snabba svar! Jag ska[…]