Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hingo
#1476571
UnleashFusion skrev: lör 27 nov 2021, 10:43
Hingo skrev: lör 27 nov 2021, 10:07 Kommer något annat att nollställas om jag plockar ut batteriet?
Det enda jag kan tänka mig som nollställs är kalibrering av fönsterhissarna, när du t.ex trycker på förarsidan och fönsterna går ner/upp helt med en klick eller om du behöver hålla in tills dom går ner/upp
Går detta att kalibrera själv eller behöver man hjälp om man vill ha tillbaka den funktionen?
av Hingo
#1476573
s6025t skrev:Testa att nollställa BMS när du laddat upp batteriet det hjälpte mig på min förra bil den varnade för låg batterinivå men sen visade sig inte varningen mer på över 1 år tills vi bytte bil så det är inte 100 att det är batteriet som är helt kass så fort varningen visas
Tack, ska göra detta när jag har laddat upp batteriet och sett status.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1476577
Hingo skrev:
UnleashFusion skrev: lör 27 nov 2021, 10:43
Hingo skrev: lör 27 nov 2021, 10:07 Kommer något annat att nollställas om jag plockar ut batteriet?
Det enda jag kan tänka mig som nollställs är kalibrering av fönsterhissarna, när du t.ex trycker på förarsidan och fönsterna går ner/upp helt med en klick eller om du behöver hålla in tills dom går ner/upp
Går detta att kalibrera själv eller behöver man hjälp om man vill ha tillbaka den funktionen?
Det går jättebra, kör ner fönstret i botten, håll i knappen i uppåt-läge tills den är i topp. Tror till och med det går genom att bara hålla in uppåt några sekunder när fönstret är uppe.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1476639
Steffe3 skrev:Tror till och med det går genom att bara hålla in uppåt några sekunder när fönstret är uppe.
Inte bara "till och med". Det är just det du ska göra.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1476640
apersson850 skrev:
Steffe3 skrev:Tror till och med det går genom att bara hålla in uppåt några sekunder när fönstret är uppe.
Inte bara "till och med". Det är just det du ska göra.
Hade för mig det, rätt längesen man behövde göra det nu.

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]