Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LasseL
#1465330
Hej!

Har haft min V70 MY11 i 10 år, och har fått sprickor i framrutan två gånger, bakrutan en gång och nu sidorutan (på passagerarsidan).
Framrutan förstår jag, i alla fall sista gången var det stenskott.
Men är glaset en känd svaghet?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1465331
Tror aldrig jag hört nån som fått nåt annat än framrutan sprucken faktiskt. Men det hänger ju på trafiken i övrigt. Bakrutan är ju imponerande dock.
av LasseL
#1465333
Ja, bakrutan hade spricka från där torkaren sitter.
Då var bilen bara 1,5 år, så det gick på garantin...
av UnleashFusion
#1465358
har inte varit med om sprickor på min V70 och den är 11 år gammal. har fortfarande original-framruta sedan fabriksny och runt om icke laminerade rutor.
av William85
#1465414
Jag har fått byta sidorutan i ena bakdörren då den sprack av okänd anledning. Tack vare laminerat glas var det inte så dramatiskt då inre halvan av rutan var hel iaf.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1465428
Får man sprickor lär det ju väl vara laminerat glas, annars "exploderar" det väl.

På min S40 MY04 jag hade för många år sedan som jag pendlade med under många år fick jag byta passagerarruta och bakrutan pga stenskott, det bara small till också låg det en miljon glasbitar i bilen.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]