Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1251635
Om du använder manöverpanelen från förarsätet, fungerar alla fyra rutornas automatik där? Dvs kan du dra knappen till det andra steget och låta de automatiskt köras upp och ned? Om ja så skulle jag tippa på att det är något annat knas, kanske att din bil av någon anledning saknar fjärröppningen. Om nej så behöver du först kalibrera rutorna.
#1251636
Jag kan manövrera alla 4 rutorna från förarsättet upp/ner men jag har märkt att dom inte går ner automatiskt när jag trycker till på knappen utan jag måste hålla ner knappen hela tiden för att rutorna ska gå ner.

Edit. Kom precis på att jag byte bilbatteri I vintras, kan det ha med det att göra tro?
#1251637
corpes skrev:Jag kan manövrera alla 4 rutorna från förarsättet upp/ner men jag har märkt att dom inte går ner automatiskt när jag trycker till på knappen utan jag måste hålla ner knappen hela tiden för att rutorna ska gå ner.

Edit. Kom precis på att jag byte bilbatteri I vintras, kan det ha med det att göra tro?
Ja, när bilen blir strömlös måste man kalibrera om rutorna. Som flera andra har sagt, kalibrera!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]

Fick min V60 1 mars i år, tog 19 m&ari[…]

Jag blir inte klok på räckvidden. N&aum[…]