Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1180238
apersson850 skrev:Det är mer än ett år sedan den till Sensus uppdaterades. Undrar när de tänker göra något?

Jag mailade Volvo supporten och frågade när det skulle komma en uppdatering till oss med sensus (my12). Varanannat år fick jag till svars. Personligen skulle jag vilja ha varje men så kan det vara.
#1180251
Gjorde uppdateringen av mjukvaran på Bilia och dom gjorde ju även kartuppdateringen åt mig, gratis.
Dock fick jag ju , som nämnts tidigare, betala knappt tusen pix för uppdateringen. Men är ju bra att ha
tillgång till gratis kartuppdateringar i framtiden.
Användarvisningsbild
av KentaD4
#1180255
nissesvolvo skrev:Gjorde uppdateringen av mjukvaran på Bilia och dom gjorde ju även kartuppdateringen åt mig, gratis.
Dock fick jag ju , som nämnts tidigare, betala knappt tusen pix för uppdateringen. Men är ju bra att ha
tillgång till gratis kartuppdateringar i framtiden.
Härligt :) Jag ska kolla detta med serviceteknikern imorgon när han ringer. Hoppas det inte är dyrare här :)
av Leafs
#1180276
Jag har Sensus Connect Navigation. Den blev "upplåst" i min bil 8/5 hos en auktoriserad verkstad. Senaste uppdateringen släpptes 5/5. Kan jag vara säker på att det var den senaste versionen jag fick?
av Autolycus
#1180280
Gjorde uppdateringen idag jag oxå, funkade inget vidare. Nu är hela navigatorn låst så det står "navigation startar upp". funkade bra att börja uppdatera men sen står det "usb oläslig, tryck escape för att avbryta".
Trycker man där så händer absolut ingenting...blir att besöka Volvo antar jag.
av andersuw
#1180305
Har du provat att starta om infotainmentsystemet med USB-stickan urdragen?
av andersuw
#1180306
Leafs skrev:Jag har Sensus Connect Navigation. Den blev "upplåst" i min bil 8/5 hos en auktoriserad verkstad. Senaste uppdateringen släpptes 5/5. Kan jag vara säker på att det var den senaste versionen jag fick?
I inställningsmenyn i navigationssystemet kan du hitta uppgifter om vilken kartversion du har. Vad står det där?
av Nelsson
#1180321
andersuw skrev:
Leafs skrev:Jag har Sensus Connect Navigation. Den blev "upplåst" i min bil 8/5 hos en auktoriserad verkstad. Senaste uppdateringen släpptes 5/5. Kan jag vara säker på att det var den senaste versionen jag fick?
I inställningsmenyn i navigationssystemet kan du hitta uppgifter om vilken kartversion du har. Vad står det där?
Tror inte det är så vanligt att man uppgraderar navigationen i samband med att man "låser upp" fria uppgraderingar om du inte bett om det.
Men som andersuw skriver så är det lätt att kolla, jämför det som står i bilen och på support.volvocars.com
Användarvisningsbild
av pools
#1246508
Väcker tråden igen. Är det nån som har RTI uppgraderingen från 2017 v.48 på cd, och kan tänka sig att dela med sig av erfarenheter?
Hälsn.
P-O
Senast redigerad av 1 pools, redigerad totalt 0 gånger.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]