Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
#778995
Det har hon sannerligen gjort. Du borde kräva en utredning hos Volvia om vad som hänt och kräva att de ger dig feedback. Om inget händer hade jag troligen gått till en jurist.

Jag håller som du kanske förstår med om att detta är riktigt ILLA, det kunde likaväl varit en journal från en person med allvarlig sjukdom som ingen annan vet något om eller en psykologisk utvärdering med många personliga utlåtanden... Tillräckligt sagt, Volvia borde förbättra sina rutiner och ge dig mer än en ursäkt.

Glöm inte Volvia = If.
#779000
Hertsh skrev: Glöm inte Volvia = If.
Don't you worry about a thing....

Eller? ;)
#779003
Hertsh skrev: Det har hon sannerligen gjort. Du borde kräva en utredning hos Volvia om vad som hänt och kräva att de ger dig feedback. Om inget händer hade jag troligen gått till en jurist.

Jag håller som du kanske förstår med om att detta är riktigt ILLA, det kunde likaväl varit en journal från en person med allvarlig sjukdom som ingen annan vet något om eller en psykologisk utvärdering med många personliga utlåtanden... Tillräckligt sagt, Volvia borde förbättra sina rutiner och ge dig mer än en ursäkt.

Glöm inte Volvia = If.
Det finns en utredning såtillvida att journalerna är efterlysta internt och tydligen har man lovat och garanterat mig att man skall hitta i varje fall journalerna som lämnades i receptionen. Första uppsättningen kan ju, rent teoretiskt, ha slarvats bort av posten. Det vet jag händer ibland. Men andra uppsättningen kan knappast skyllas på någon annan då jag tydligt skrivit namn på personen som skall ha kuvertet på, lämnade det i receptionen till en fysisk person och uppgav namn och avdelning på den som skulle ha det hela. Det finns ingen ursäkt till att det inte kom fram.

Jag är inne på din linje. Tänk om jag varit med om en allvarligare olycka och hade psykiska problem eller något genant fysiskt tillstånd som följd? Då hade jag inte varit lika lugn i sammanhanget och jag känner att detta är en såndär berömd "principsak". Man slarvar inte bort sekretessbelagda dokument och man borde ersätta mig frikostigt mot min tystnad, egentligen. Annars skulle nog valfri kvällstidning kunna betala en bra slant för nyheten.

Jag tror jag låter Volvia få en kort tid på sig att leta först, sedan tänker jag bli förbannad på riktigt.

Nej, det kan du vara lugn för att jag inte har glömt, har ju något försäkringspaket med bostadsförsäkring hos IF vilket gav bra rabatt på bilförsäkringen.
MartinS skrev:Don't you worry about a thing....

Eller? ;)
Man behöver i varje fall inte oroa sig för att få ont om saker att göra...
#779341
Nu skall jag vara rättvis här. Man har nämligen hittat endera exemplaret av journalerna i receptionen. Miss i kommunikationen tydligen. Så nu finns mina journaler i 1 av 2 uppsättningar. Den andra kan ha slarvats bort av posten också, såklart. Men så långt är allt helt okej.
Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som g&ari[…]

Startproblem varm motor S70

Jag är ingen expert alls men jag har för[…]

Försvinner "partikelfilter felaktig sig[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]