Sida 1 av 1

Råd vid fel som uppstått.

Postat: sön 31 mar 2013, 20:52
av Rattmüff
Svårt att sätta rubrik : )

Men iallafall, vi köpte oss en V70 R-Design 2011 för knappt 3 v sedan, och vi i familjen är såklart nöjda, bilen är köpt via Rejmes, och de har varit bra hela vägen tycker jag.

Bilen har kanske rullat 50mil, och idag upptäckte jag att det kluckar och låter som fan vid vänster framvagn, kändes vid minimala gupp bla, hördes och kändes att något absolut är fel, tråkigt som fan såklart eftersom vi knappt kört med bilen.

Ska väl höra av mig till säljaren och se vad han säger, vi har såndär trafiksäkerhetsgaranti, och detta känns ju om något som säkerhet eller?

Undrar väl mest hur ni hade gjort eller har gjort vid ett liknande fall, ska man lämna bilen till Rejmes och hoppas att de löser problemet eller ska man lämna den till någon annan för att inte Rejmes bara ska fixa det lite halvdant så det går sönder igen och skicka räkningen, nej men allvarligt, hur bör jag gå tillväga.

Kontakta säljaren och förklara problemet?

Väldigt tacksam för svar.

Re: Råd vid fel som uppstått.

Postat: sön 31 mar 2013, 22:11
av joel80
Läs på lite om konsumentköplagen. Du har som privat köpare från ett företag rätt bra skydd mot problem och har långtgående rättigheter. Rejmes är nog stora nog för att följa lagar och regler så det ska nog inte vara några problem om du sticker dit och ber dem titta på det.

Re: Råd vid fel som uppstått.

Postat: mån 01 apr 2013, 08:11
av Lagesson
När jag köpte min hos Rejmes i Linköping så fick jag 24 månaders garanti som gällde det mesta.

http://rejmes.se/vara-bilar/begagnat/2- ... natgaranti

Re: Råd vid fel som uppstått.

Postat: ons 24 apr 2013, 18:42
av Momentum
Säljaren har rätt att få chans att åtgärda felet, så det funkar inte att lämna in bilen någon annanstans och skicka en räkning
Fel som uppträder inom sex månader och inte finns upptagna i varudeklarationen, är att betrakta som om dom fanns där då du köpte bilen och ska då åtgärdas av säljaren

Så hur gick det?