Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av steffo74
#720806
Vill höra era åsikter om att handla bil av mindre märkesoberoende handlare i största allmänhet
och om Bäckmans Bilar AB i synnerhet.
Ny på forumet och har inte kollat upp vilka regler som gäller om man får ställa frågor rent ut.
Tar tacksamt emot PM om informationen anses känslig.
av Davidrisell
#1179659
Bäckmans Bilar är ett mycket seriöst företag!
Jag har köpt X antal bilar under många års tid, jag har
aldrig blivit besviken.
Bra bilar, bra priset!
Fullt förtroende för denna seriösa bilhandlare!
Mvh
av Autolycus
#1179867
Har också köpt bil av dom, finns inget att klaga på.
Hade även en garantigrej på den bilen (bakre torkarmotor) och det tog dom utan problem.
Jag skulle inte vara orolig att köpa bil av dom igen.

//Tobbe
Användarvisningsbild
av Nexus
#1181104
Så länge ägarna inte har "kamrem bytt och nyservad" som slogan kan det ju vara läga kolla på bilen som första steget...
av Davidalocca
#1260643
Vi har köpt flera bilar av Mattias på Bäckmans Bilar och kan verkligen rekommendera dem! Vid första tillfället som vi köpte bil av dem kom vi dit med en del tankar om vad vi ville ha för bil och Mattias tog god tid på sig och bollade dem med oss. Vi gick därifrån med annat märke och modell, vilket blev mycket bättre än vi tänkt oss. Vi upplevde att det finns en stor erfarenhet, kunskap, ett helhetstänk kring kundens bilägande och en vilja att det ska bli så bra som möjligt för kunden, som går före att tjäna några extra slantar.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1260680
Davidalocca skrev: fre 20 jul 2018, 18:56 Vi har köpt flera bilar av Mattias på Bäckmans Bilar och kan verkligen rekommendera dem! Vid första tillfället som vi köpte bil av dem kom vi dit med en del tankar om vad vi ville ha för bil och Mattias tog god tid på sig och bollade dem med oss. Vi gick därifrån med annat märke och modell, vilket blev mycket bättre än vi tänkt oss. Vi upplevde att det finns en stor erfarenhet, kunskap, ett helhetstänk kring kundens bilägande och en vilja att det ska bli så bra som möjligt för kunden, som går före att tjäna några extra slantar.
Varför bemöda sig med att skapa ett konto och leta upp en gammal tråd bara för att skriva ett inlägg?
Känns inte seriöst, känns med som en nära relation till omnämnt företag.

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]